Specjaliści od marketingu cyfrowego to gorący towar. W rzeczywistości, ostatnie badania przeprowadzone przez LinkedIn pokazują, że marketing cyfrowy jest jednym z 10 najbardziej poszukiwanych zawodów na świecie.

Postanowiłem poszperać nieco głębiej i za pomocą LinkedIn Sales Navigator odkryłem, że istnieje duże zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu cyfrowego, a zwłaszcza SEO, w porównaniu z innymi potencjalnymi pracownikami marketingu cyfrowego.

Jeśli szukasz nowej roli w marketingu cyfrowym, to jest to rynek sprzedawcy.

To znaczy, pod warunkiem, że pozycjonować się na LinkedIn jako wysoko wykwalifikowanych specjalistów marketingu cyfrowego, który jest wielki mecz dla ról, które szukasz.

Choć poza LinkedIn jest wiele innych miejsc, w których możesz ubiegać się o pracę lub zostać zrekrutowany (w tym firmowe portale ogłoszeniowe, ogłoszenia i inne strony z ofertami pracy), prawie każdy rekruter lub menedżer zatrudniający sprawdzi Twój profil na LinkedIn w pewnym momencie procesu rekrutacji.

LinkedIn to najlepsze miejsce, aby podkreślić swoje osiągnięcia, doświadczenia i markę osobistą.

Jest to również świetny sposób na budowanie biznesu. Wygenerowałem więcej przychodzących wiadomości e-mail dotyczących zarówno potencjalnych ról, jak i możliwości konsultingowych, niż otrzymałem przez moją osobistą stronę internetową.

Optymalizacja profilu LinkedIn to jednak coś więcej niż tylko załadowanie CV i dodanie kilku osiągnięć. To wymaga właściwego myślenia w zakresie struktury profilu i korzystania z odpowiednich narzędzi i słów kluczowych, aby zoptymalizować swój profil.

Musisz pokazać potencjalnemu pracodawcy, że jesteś dobrym dopasowaniem i wyróżnić się spośród tysięcy innych profili marketerów cyfrowych.

W tej kolumnie znajdziesz wskazówki i najlepsze praktyki optymalizacji profilu LinkedIn, aby pomóc Ci wylądować, że wywiad marketingu cyfrowego i nowej roli jesteś po.

Uzupełnij swój profil

Czy kiedykolwiek widziałeś ten raport postępu, że LinkedIn używa, aby zachęcić Cię do wypełnienia więcej swojego profilu? LinkedIn daje kompletne profile bardziej widoczne niż niekompletne, więc jest to krok, który nie chcesz przegapić.

Wypełnij wszystkie sekcje w swoim profilu, w tym:

  • Imię i nazwisko.
  • Lokalizacja.
  • Branża.
  • Dane kontaktowe.
  • Umiejętności i rekomendacje.
  • Aktualna praca.
  • Doświadczenie.
  • Osiągnięcia.
  • Zainteresowania.

Marketing

Publikowanie na LinkedIn

Oprócz powyższych najlepszych praktyk do optymalizacji profilu LinkedIn, będziesz chciał regularnie publikować aktualizacje związane z marketingiem cyfrowym, aby zwiększyć swoją widoczność w sieci.

Spróbuj podzielić się swoim spojrzeniem na projekt, który zrealizowałeś, podsumować nowe osiągnięcia w marketingu online lub podzielić się opiniami na temat nowości i wydarzeń w marketingu cyfrowym.

Jeśli nie jesteś jeszcze gotowy do publikowania, możesz zacząć od komentowania postów liderów branży, przyjaciół i kolegów.

Regularna aktywność na LinkedIn pomoże Twojemu profilowi pozostać widocznym w Twojej sieci, a także może pomóc Ci w uzyskaniu lepszej widoczności w wynikach LinkedIn.

Kilka rzeczy, których nie wolno robić

Branżowe bzdury: Upewnij się, że publikujesz rzeczy istotne dla Twojego profilu, doświadczeń, kwalifikacji i zainteresowań. Nie używaj niepotrzebnie branżowych buzzwordów lub żargonu, który nie jest łatwy do zrozumienia.

Ignorowanie próśb o połączenie. Osobiście akceptuję każdą prośbę o połączenie. LinkedIn jest siecią społecznościową i większa sieć tylko pomoże Ci w dotarciu do niej. Zawsze możesz usunąć połączenia, jeśli będą Cię spamować, ale moim zdaniem plusy są zawsze większe.

Poznałem fascynujących ludzi dzięki połączeniom na LinkedIn, których w przeciwnym razie nie zaakceptowałbym, gdyby nie było to moją zasadą.

Kopiowanie / wklejanie CV: Stwórz fascynującą historię o swojej wiedzy, umiejętnościach i doświadczeniu. Kopiowanie i wklejanie CV z naciskiem na poprzednie miejsca pracy i role nie przyciągnie rekruterów ani nie wzbudzi zainteresowania menedżerów HR.

Jeśli jesteś ekspertem od marketingu z doświadczeniem w marketingu cyfrowym, upewnij się, że Twój profil jest zbudowany wokół tego samego i zwięźle akcji wystarczającej ilości informacji do czytelnika.

Upiększanie swojego profilu: Twoja reputacja zawodowa musi być traktowane poważnie, i należy wspomnieć tylko sprawdzalne fakty i dokładne szczegóły.

Podsumowanie

Każdy profil LinkedIn może być zoptymalizowany!

Zwróć uwagę na szczegóły i być przemyślane o tym, co rekruterzy i firmy, które chcesz pracować z szukają w ich marketingu cyfrowego zatrudnia.

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać