W marcu 2016 roku, Instagram przełączył swój kanał z chronologicznego do korzystania z algorytmu, aby uszeregować "najlepsze" posty jako pierwsze.

Cóż, w tempie, w jakim rzeczy zmieniają się w świecie marketingu cyfrowego, to tak, jakby opowiedzieć Ci historię, która zaczyna się "Dawno, dawno temu, w galaktyce daleko, daleko ...".

Przyjrzyjmy się bliżej temu, jak działa teraz algorytm Instagrama i sprawdźmy kilka przykładów najnowszych najlepszych praktyk wideo.

Na początek zobaczymy, jak algorytm Instagrama działa dla normalnych postów Feed, Stories, filmów IGTV i Reels, ponieważ Instagram wydaje się nagradzać twórców treści, którzy inwestują w tworzenie kombinacji tych formatów.

Jak działa algorytm Instagrama dla postów na Feed

Jeszcze w czerwcu 2018 roku Instagram po raz pierwszy publicznie podzielił się swoimi sześcioma kluczowymi czynnikami rankingowymi.

I, co zaskakujące, ten algorytm nie zmienił się dramatycznie od tego czasu.

Trzy główne czynniki określają, co użytkownicy widzą w swoim Instagram Feed:

  • Zainteresowanie: Jak bardzo Instagram przewiduje, że będziesz dbać o post, z wyższym rankingiem dla tego, co ma dla Ciebie znaczenie, jak określono na podstawie przeszłych zachowań na podobnych treściach (i, potencjalnie, wizji maszynowej analizującej rzeczywistą treść postu).
  • Częstotliwość: Jak niedawno post został udostępniony, z priorytetem dla postów aktualnych w stosunku do tych sprzed kilku tygodni.
  • Relacja: Jak blisko jesteś z osobą, która udostępniła ten post, z wyższą pozycją dla osób, z którymi w przeszłości dużo współdziałałeś na Instagramie, np. komentując ich posty lub będąc oznaczonym razem na zdjęciach.

Poza tymi podstawowymi czynnikami, trzy dodatkowe sygnały, które wpływają na rankingi to:

  • Częstotliwość: Jak często otwierasz Instagram, ponieważ będzie starał się pokazać najlepsze posty od ostatniej wizyty.
  • Śledzenie: Jeśli śledzisz wiele osób, Instagram będzie wybierać z szerszej gamy autorów, więc możesz zobaczyć mniej konkretnych osób.
  • Użytkowanie: Jak długo spędzasz na Instagramie określa, czy jesteś po prostu zobaczyć najlepsze posty podczas krótkich sesji, lub jest kopanie głębiej w swoim katalogu, jeśli spędzasz więcej całkowitego czasu przeglądania.

Właściwie od czerwca 2018 roku zmieniło się coś innego.

Media

Rachel Reichenbach, artystka i właścicielka małego biznesu, która tworzy urocze postacie żab, ujawniła te zmiany w poście na blogu Rainylune zatytułowanym, Why your Instagram Engagement Kinda Sucks Right Now.

Nienazwany ekspert medialny z zespołu Instagram Partnerships dał jej kilka rad na temat tego, jak może rozwijać swoje konto - i podzielił się "tonę naprawdę przydatnych informacji", powiedziała.

Pani Reichenbach dodała,

"Istnieje ponad 500 różnych czynników, ale algorytm bierze pod uwagę znacznie więcej niż tylko polubienia, odsłony, komentarze itp. konkretnego postu. Algorytm szereguje Twój konkretny post, biorąc pod uwagę Twoje korzystanie z Instagrama jako całości."

Zauważyła również, że algorytm bierze pod uwagę i rozważa korzystnie korzystanie z aparatu i filtrów w aplikacji, tagowanie geolokalizacyjne, przesyłanie wiadomości i przyciski historii, wśród innych czynników.

Oznacza to również, że powinieneś korzystać ze wszystkich produktów Instagrama - w tym Stories, IGTV i Reels.

I powinieneś używać ich konsekwentnie i często, nawet jeśli nie jest to realistyczne lub zrównoważone.

Według pani Reichenbach, algorytm Instagrama dla normalnych postów Feed nagradza Cię za publikowanie postów trzy razy w tygodniu.

Tak więc, można pisać w poniedziałek, środę i piątek, lub wtorek, czwartek i sobotę. Ale powinieneś publikować posty co drugi dzień.

Jak Instagram's Algorithm działa dla Stories

Instagram Stories wystartował w sierpniu 2016 roku.

Produkt pozwala użytkownikom publikować efemeryczne zdjęcia i filmy, które znikają w ciągu 24 godzin, podobnie jak Snapchat Stories.

W rzeczywistości były dyrektor generalny Instagrama, Kevin Systrom, otwarcie przyznał, że funkcja została skopiowana ze Snapchata, starając się przyciągnąć użytkowników z dala od popularnego start-upu znikających wiadomości.

W grudniu 2017 roku, Instagram wprowadził Stories Highlights i Stories Archive jako sposób na zachowanie swoich historii dłużej niż 24 godziny.

Stories Highlights pojawiają się w nowej sekcji na Twoim profilu poniżej Twojego bio.

Zgodnie z postem Jillian Warren, content marketer w Later z siedzibą w Wielkiej Brytanii, Instagram Stories, które pojawiają się wyżej w Twoim feedzie to te, z którymi wchodzisz w największe interakcje.

Dodaje ona: "Algorytm Instagram Stories kładzie również duży nacisk na aktualność, ponieważ chce mieć pewność, że zawsze pokazuje Ci najnowsze historie z Twoich ulubionych kont."

Dobrym pomysłem jest więc konsekwentne i częste publikowanie postów na Instagram Stories.

Według Reichenbacha powinno to być "8-10 Stories w tygodniu, a najlepiej 2+ dziennie."

To nie jest literówka.

To wyjaśnia, dlaczego wielu influencerów Instagrama zaczęło się czuć, jakby pracowali w nadgodzinach dla aplikacji, zamiast dla siebie.

I właśnie dlatego coraz więcej influencerów Instagrama zwraca się do narzędzi takich jak Later, aby zaplanować, zoptymalizować i zaplanować swoje Instagram Stories.

Teraz, to jest możliwe, aby utworzyć 8 do 10 Stories w tygodniu lub dwa dziennie, i nadal uczynić je interesujące i wciągające. Ale, to nie jest łatwe.

 

Jak działa algorytm Instagrama dla filmów IGTV

Instagram uruchomił IGTV, platformę wideo mającą konkurować z YouTube, w czerwcu 2018 roku.

Zwykli użytkownicy mogą przesyłać filmy o długości od 1 do 15 minut, podczas gdy twórcy i konta z większą publicznością mogą przesyłać filmy o długości do godziny.

IGTV ma dedykowany przycisk w aplikacji Instagram, oprócz samodzielnej aplikacji, która została wydana tego samego dnia.

Według Fran Saraco, który opublikował na blogu Shopify w grudniu 2020 roku, algorytm dla wideo IGTV jest podobny do algorytmu dla kanału Instagram.

"Instagram Stories, które pojawiają się jako pierwsze w feedzie użytkownika, pochodzą z kont, z którymi najbardziej się angażują. Komentarze, polubienia i DM-y - wszystkie liczą się do miejsca w feedzie użytkownika. Użytkownicy są również wyświetlane Stories według lokalizacji, dlatego używanie hashtagów lokalizacji w Stories staje się coraz bardziej powszechne," powiedziała.

Saraco zauważyła również, że ludzie są bardziej skłonni zobaczyć Twoje nowe aktualizacje, gdy angażują się w Twoje Stories.

A według pani Reichenbach, algorytm Instagrama nagradza Cię za zamieszczanie od 1 do 3 filmów IGTV tygodniowo.

To może być więcej filmów niż niektórzy twórcy treści mogą opublikować tydzień po tygodniu.

Ale właśnie dlatego pani Saraco zaleca ponowne umieszczanie starych treści w Stories.

Mówi: "To przywraca najlepsze treści na szczyt, pokazując je większej liczbie osób, które mogły je przegapić za pierwszym razem."

Jednak pani Saraco ostrzega, że Instagrammers powinien repurpose treści tylko oszczędnie, ponieważ nie chcesz, aby użytkownicy zobaczyli te same zdjęcia pojawiające się ponownie i ponownie w swojej galerii.

 

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać