Użytkownicy Instagrama będą mogli wkrótce tworzyć historie i zapisywać je jako szkice do opublikowania później, firma potwierdza w komunikacie.

Instagram od dawna oferuje możliwość zapisywania zwykłych postów jako szkice, podczas gdy historie zawsze musiały być tworzone w momencie publikacji.

Jeśli użytkownik zaczyna crafting Instagram historię, i chce umieścić więcej myśli do niego przed publikacją, nie ma sposobu, aby zapisać swoją pracę, aby zakończyć w późniejszym czasie.

Istnieje kilka przypadków użycia, w których możliwość zapisywania szkiców historii będzie mile widzianym dodatkiem do Instagrama.

Adam Mosseri, szef Instagrama, mówi, że jest to bardzo pożądana funkcja:

Niewiele konkretów jest dostępnych w tej chwili, ale nie jest za wcześnie, aby myśleć o sposobach, w jakie ta funkcja może być wykorzystana w sposób strategiczny.

Jak korzystać z Instagram Story Drafts

Według własnych danych Instagrama, istnieje 500 milionów kont korzystających z historii każdego dnia.

Spośród kont korzystających z Instagram stories, jedna trzecia najczęściej oglądanych treści pochodzi od firm.

Jedna na pięć historii otrzymuje bezpośrednią wiadomość od swoich odbiorców, co sprawia, że funkcja ta jest skutecznym sposobem dla firm, aby pozostać widocznym i generować zaangażowanie.

Nie jest to stracone dla większości firm, ponieważ Instagram mówi, że ponad 50% wszystkich kont biznesowych na stronie tworzy historie w danym miesiącu.

Historie Instagram są dobrze postrzegane przez influencerów, jak również. Raport dotyczący influencer marketingu z MediaKix wykazał, że historie na Instagramie są drugim najbardziej efektywnym typem treści - zaraz za zwykłymi postami na Instagramie.

Z tego wszystkiego, warto przyjrzeć się bliżej story draftom i zastanowić się, w jaki sposób można wykorzystać tę funkcję jako narzędzie, a nie jako dodatek.

Oto kilka przypadków użycia, które przychodzą mi na myśl.

Twórz z wyprzedzeniem, publikuj później

Możliwość planowania historii daje firmom elastyczność do tworzenia historii Instagram z wyprzedzeniem i publikować w późniejszym czasie.

To może być albo zrobić przed wielkim ogłoszeniem, lub po prostu zapisać do delegowania w czasie, gdy gdy publiczność firmy jest bardziej aktywny.

Firmy mogą tworzyć treści, kiedy mają czas, zapisać je i nacisnąć przycisk wysyłania, kiedy ich publiczność najprawdopodobniej je zobaczy.

Współpraca w zespole

Zapisywanie szkiców historii na Instagramie może być przydatnym dodatkiem do przepływu pracy zespołów, które zarządzają jednym kontem.

Zespoły mogą współpracować nad treścią, dodając i edytując szkice historii, zanim zostaną one udostępnione na żywo. Podobnie jak zespoły współpracowałyby nad postem WordPress lub Dokumentem Google.

Jeśli jesteś marketerem pracującym dla klienta, który lubi przeglądać treści przed ich publikacją, szkice ułatwią Ci uzyskanie ich akceptacji.

Przemyśl to jeszcze raz

Niektóre treści lepiej pozostawić w wersji roboczej, ale często zaczynamy zastanawiać się nad własnymi treściami dopiero po ich stworzeniu.

Jeśli masz wątpliwości po napisaniu opowiadania, możesz zapisać swoją pracę i przejrzeć ją później, zamiast usuwać.

Szukaj tego małego, ale przydatnego dodatku do Instagrama, który będzie dostępny w najbliższej przyszłości.

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać