Jeśli chodzi o SEO dla firm korporacyjnych i pracę w firmie, specjalista SEO zaczyna czuć się przytłoczony rosnącym zestawem słów kluczowych, które optymalizuje i tysiącami wyświetleń, które obserwuje.

Kiedy przeszedłem z agencji do firmy, doświadczyłem tego uczucia z pierwszej ręki.

Z każdym przejściem do większej firmy, gdy awansowałem w mojej karierze, widziałem, jak rosną liczby i złożoność stron, z którymi miałem do czynienia.

Skąd wiesz, kiedy przeszedłeś od pracy nad SEO kancelarii prawnej, która potrzebuje pomocy w rankingu dla "uszkodzenia ciała", lub sieci restauracji, które potrzebują pomocy z ich lokalnej obecności, do SEO dla firm korporacyjnych?

Prawda jest taka, że nie miałem pojęcia, co jest możliwe i jak skomplikowane mogą być strony internetowe przedsiębiorstw.

Praca nad SEO dla średniej wielkości firm zatrudniających od kilkuset do kilku tysięcy pracowników jest wciąż możliwa do wykonania dzięki zespołowi pisarzy, którzy potrafią tworzyć unikalne treści oraz inżynierom, którzy starannie przygotowują każdą stronę pod kątem doświadczenia użytkownika i przyciągających wzrok projektów.

Każda strona może być monitorowana w narzędziach takich jak Moz lub SEMrush i szybko dostosowana do podniesienia pozycji, gdy jest to konieczne.

SEO może zobaczyć milion lub kilka milionów wyświetleń w GSC w okresie 3 miesięcy.

Treść może być dostosowana za pomocą skryptu, który doda copy lub logicznie zaimplementuje crosslinkowanie do odpowiednich stron, które mogą być uznane za wartościowe.

Pracując dla firm tej wielkości, naprawdę czułem, że jestem w wielkich czasach.

Firmy z 24 milionami stron w indeksie Google, milionami słów kluczowych do śledzenia i milionami użytkowników pochodzących z organicznego ruchu w wyszukiwarce.

Jednakże, pomimo milionów stron opartych na danych opracowanych dla SEO, które napędzały miliony użytkowników, nie miałem pojęcia, co mnie czeka w miarę rozwoju mojej kariery.

Kiedy SEO loguje się do GSC, aby zobaczyć miliardy wyświetleń i rozmowy zawierające "Pull Request", "Ruby on Jekyll" lub "node.js", to właśnie wtedy wie, że osiągnął poziom Enterprise SEO.

 

SEO

Czym tak naprawdę jest SEO dla przedsiębiorstw?

WSEO korporacyjnym nie chodzi tylko o ogromną liczbę wyświetleń i kliknięć czy złożone systemy budujące strony, ale o pracę w dużej organizacji, która ma ustalone priorytety.

SEO dla przedsiębiorstw polega na pozyskiwaniu wsparcia dla SEO od interesariuszy i wielu różnych osobowości w całej organizacji.

SEO dla przedsiębiorstw to praca z inżynierami, aby zrozumieć, dlaczego prosisz o zmiany w ich kodzie lub wdrożenie dodatkowych elementów.

Chodzi o to, aby zrozumieć, jaki wpływ na stronę ma ilość włożonego wysiłku, poprzez wyznaczanie celów dla najmniejszych (lub najbardziej złożonych) zmian.

SEO w organizacji korporacyjnej polega na testowaniu teorii i pomysłów oraz wykorzystywaniu zdobytej wiedzy do wywierania większego wpływu na biznes.

SEO dla firm korporacyjnych

Zrozumienie niuansów zarządzania stroną, która generuje tak dużą liczbę wyświetleń, może być przytłaczające, ale jest to możliwe.

Niezależnie od tego, czy SEO jest indywidualnym współpracownikiem w organizacji, czy też istnieje zespół SEO, najlepiej jest podzielić to na cztery części.

Przedstawiłem to bardziej szczegółowo w moim artykule The 4 Pillars of Enterprise SEO Success, który w zasadzie sprowadza się do:

Łagodzenie SEO: Zarządzanie błędami i techniczne SEO

Wykorzystanie narzędzia takiego jak Botify do przeszukiwania milionów stron generowanych przez witrynę i identyfikowania wszelkich problemów, które mogą wymagać rozwiązania.

Dodatkowo zrozumienie możliwości wynikających z danych strukturalnych, AMP i innych technicznych strategii SEO, które mogą być wdrożone.

Analiza SEO/Raportowanie: Obliczanie założeń i raportowanie sukcesów

Na poziomie SEO w przedsiębiorstwie, biznes oczekuje raportowania kluczowych wyników.

Zdolność do obliczania celów z pracy SEO i raportowania tych sukcesów jest niezwykle ważna i stanowi umiejętność samą w sobie.

Zarządzanie projektami SEO: Określanie wzrostu i zarządzanie projektami SEO

Zawsze będzie możliwość rozwoju dla SEO i potrzeba posiadania SEO jako produktu lub pracy jako kierownik projektu, aby prowadzić inicjatywy, doprowadzi do wzrostu SEO dla biznesu.

Budowanie relacji: Przekazywanie informacji o SEO interesariuszom i innym zespołom

90% sukcesu SEO zależy od innych zespołów, które wykonują pracę.

Uzyskanie akceptacji od kluczowych interesariuszy i prowadzenie SEO dla biznesu jest umiejętnością, którą nie każdy SEO posiadł, ale ci, którzy ją posiadają, mogą naprawdę czerpać korzyści.

Zakończenie

Większość organizacji korporacyjnych oczekuje, że ich zespoły będą miały zaplanowaną strategię z celami na dany rok fiskalny.

Profesjonalista SEO powinien być w stanie cofnąć się i spojrzeć na szerszą perspektywę.

Wykorzystując cztery główne aspekty SEO, można łatwo opracować strategię na rok (lub dłużej).

Zrozumienie, jakie prace techniczne są potrzebne, zidentyfikowanie projektów, którymi SEO chciałoby się zająć, oraz możliwość raportowania, są tym, co napędza strategię.

Osobiście lubię dodawać strategię budowania relacji w formie edukacji, której celem jest generalny buy-in od konkretnych zespołów.

Może to być odzwierciedlone w nowych projektach lub pracach technicznych SEO, które pokazują wzrost jako Kluczowe Wskaźniki Wydajności (KPI).

W końcu, to wszystko łączy się w holistyczne podejście do SEO, które będzie odzwierciedlać się w ogólnym wzroście w kierunku miliardów wyświetleń, które firma widzi.

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać