Żadna strategia SEO dla przedsiębiorstw nie jest kompletna bez planów stworzenia angażującego i bogatego w informacje bloga.

Poza dodaniem głębi do stron internetowych, blogi pomagają firmom dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez organiczne wyszukiwanie, zdobyć wiedzę, autorytet i zaufanie.

Jednak marki nie będą czerpać korzyści z blogowania biznesowego, jeśli nie zainwestują wymaganego czasu i zasobów w rozwój strategii blogowej, która jest zrównoważona i skalowalna.

Aby przynieść stały strumień ruchu i konkurować z innymi w swojej branży, Twoja firma musi regularnie publikować treści na blogu, uwzględniać pojawiające się trendy w branży i stosować najlepsze praktyki SEO, które ewoluują wraz z algorytmami i wytycznymi Google.

Chociaż Ty i Twój zespół możecie zacząć od małych rzeczy, długoterminowe planowanie jest jedynym sposobem na przygotowanie nowego bloga na sukces.

Tworząc fundamenty bloga korporacyjnego, zawsze pamiętaj o długowieczności i skalowalności, co możesz osiągnąć dzięki poniższym wskazówkom.

1. Określ kierunek skalowania

Jak w przypadku każdej kampanii marketingowej lub projektu, należy określić jasne cele dla ekspansji bloga przed strategią.

Przede wszystkim musisz zdefiniować, co skalowalność i skalowanie oznacza dla Twojego bloga i marki.

Wybór kierunku rozwoju dla Twojego bloga powinien być częścią planowania wielkoformatowego, a nie tylko projektu content marketingowego.

Cele sprzedażowe firmy, rynki geograficzne, języki i plany dotyczące przyszłych kampanii marketingowych powinny wpłynąć na projekt Twojego bloga.

W oparciu o te czynniki i dostępne zasoby, możesz skupić swoje wysiłki na skalowaniu bloga w jednym (lub kilku) z tych obszarów:

  • Objętość postów: Liczba i jakość postów może znacznie pochłonąć czas dostępny dla zespołu.
  • Głębokość w określonej niszy lub podtemacie: Zacznij od jednego tematu, a następnie rozszerzyć na inne jest krytycznym czynnikiem skali. Czy potrzebujesz recenzentów-ekspertów i ilu ich potrzebujesz?
  • Liczba docelowych odbiorców: Zidentyfikuj docelową grupę demograficzną i twórz treści, które odpowiadają ich zainteresowaniom, a następnie rozszerzaj je na kolejne.
  • Typ mediów: Rodzaj tworzonych mediów może mieć wpływ na ilość potrzebnego czasu lub zasobów. Dostępne zasoby określą typ treści (np. wideo, pisane, projekt, itp.).
  • Cel geograficzny: Począwszy od tego, które miasto, stan, kraj (lub ich kombinacje) chcesz targetować, może być czynnikiem, ale nie dla wszystkich.
  • Języki: Ta zmienna może wymagać usług tłumacza, a eksperci mogą być kosztowni.

blog

2. Zidentyfikuj najmniejszy możliwy rynek (SAM)

Wiele firm nigdy nie nabiera rozpędu w blogowaniu, ponieważ zarzucają sieć zbyt szeroko, starając się dotrzeć do większej liczby czytelników.

Zbyt często firmy zaczynają od słów kluczowych o najwyższym wolumenie wyszukiwania, aby zdać sobie sprawę, że są one zbyt konkurencyjne dla nowego bloga, aby uplasować się na nich.

Albo twórcy treści starają się dopasować swoje artykuły do zbyt szerokiej grupy odbiorców, czego efektem są ogólne, pozbawione wyobraźni posty.

Aby uruchomić skalowalny, zrównoważony i udany blog, zacznij od wyznaczenia konkretnych celów i tworzenia wysokiej jakości treści, które będą służyć małej grupie zaangażowanych czytelników.

Zaplanuj zwiększenie skali, gdy będziesz miał już zadowolonych i lojalnych czytelników.

Ta strategia wywodzi się z podejścia "smallest viable audience", teorii przedstawionej przez Setha Godina w książce "This Is Marketing".

Narzędzia SEO i content marketingu, takie jak BuzzSumo, mogą pomóc Ci zidentyfikować idealną grupę odbiorców i generować treści, które ich interesują, spełniają ich potrzeby i odpowiadają na ich pytania.

Narzędzia Content Discovery i Content Research w BuzzSumo mogą pomóc Ci wybrać słowa kluczowe, na które możesz realistycznie pozycjonować, monitorować trendy, na których zależy Twoim czytelnikom oraz zbadać luki w treści wśród konkurencji w Twojej branży.

3. Starannie wybierz swoje KPI

Kiedy już wybierzesz ścieżkę rozwoju i zidentyfikujesz docelowych odbiorców swojego bloga, określ, w jaki sposób będziesz mierzył sukces swoich wysiłków.

Jak opisano w pierwszej wskazówce na tej liście, skalowanie może mieć unikalne znaczenie dla Twojego bloga, więc standardowe kluczowe wskaźniki wydajności mogą nie zapewnić prawdziwego wglądu w wydajność.

W zależności od modelu rozwoju i strategii, które stosujesz, informacyjne KPI mogą obejmować:

  • Ranking dla odpowiednich słów kluczowych o wysokim wolumenie wyszukiwania i dużej konkurencji.
  • Ranking dla odpowiednich słów kluczowych z niższym wolumenem wyszukiwania, ale mniejszą konkurencją.
  • Publikowanie treści w sposób konsekwentny.
  • Utrzymanie pewnej liczby czytelników z grupy docelowej, którą wybrałeś.
  • Zdobywanie backlinków z innych autorytatywnych stron.
  • Zaangażowanie w Twoje treści w komentarzach lub na mediach społecznościowych.
  • Napędzanie ruchu na inne strony w Twojej witrynie.
  • Konwersja czytelników do klientów.

4. Zbuduj wewnętrzny i zewnętrzny zespół

Prowadzenie bloga wymaga szerokiego zakresu umiejętności, w tym pisania, edycji, optymalizacji SEO, budowania linków i dystrybucji, fotografii, wideografii, projektowania stron internetowych i grafiki, aby wymienić tylko kilka z nich.

W zależności od wielkości Twojej firmy, możesz nie mieć zespołu, który mógłby zająć się wszystkimi aspektami uruchomienia, prowadzenia i promowania bloga.

Jeśli nie masz wszystkich tych zasobów wewnętrznie, nie stresuj się.

Wiele dobrze prosperujących blogów działa dzięki wkładowi zarówno pracowników wewnętrznych, jak i osób pracujących na zlecenie lub na zasadzie freelancingu.

Chociaż prawdopodobnie będziesz chciał utrzymać zarządzanie i strategiczne role we własnym gronie, możesz zbudować sieć niezawodnych freelancerów, którzy piszą treści, tworzą grafikę, produkują filmy lub zarządzają kontami w mediach społecznościowych.

Tak długo, jak Twój zespół będzie egzekwował terminy, dostarczał szczegółowych wytycznych i utrzymywał wysokie standardy redakcyjne (więcej na ten temat w następnej wskazówce), nie ma powodu, dla którego nie możesz zlecić tych zadań na zewnątrz.

Co więcej, będzie to prawdopodobnie mniej kosztowne niż produkcja wszystkich treści we własnym zakresie.

Jeśli niezależny, wykwalifikowany ekspert tworzy treści dla Twojego bloga (lub nawet tylko recenzuje je przed publikacją), możesz zamieścić jego bio na stronie, nadając artykułowi legitymizację.

5. Nadaj ton za pomocą kompleksowego briefu kreatywnego

Stwórz jasne wytyczne, które pomogą twórcom trzymać się marki firmy.

Jest to szczególnie ważne, jeśli zlecasz na zewnątrz różne etapy procesu tworzenia treści bloga.

Dzielenie się szczegółowym briefem kreatywnym z każdym, kto współtworzy Twój blog, pomaga zapewnić spójność wszystkich form treści i każdego wpisu.

Kompleksowy brief kreatywny powinien zawierać:

  • Ogólny opis biznesu i produktów lub usług, które oferuje.
  • Pełny opis grupy docelowej bloga i docelowych person.
  • Przegląd zakresu bloga, strategii, celów i kamieni milowych.
  • Lista blogów konkurencyjnych.
  • Szczegółowe wytyczne dla treści pisanych, w tym ton, styl, formatowanie i użycie słów kluczowych, plus przykłady, które pokazują te oczekiwania.
  • Szczegółowe wytyczne dla wszystkich treści wizualnych, takich jak palety kolorów, motywy projektowe, formatowanie obrazów i wideo, itp.
  • Opisy i oczekiwania dla każdego rodzaju treści blogowych, takich jak infografiki i artykuły o długiej formie.

Ważne jest, aby pamiętać, że wiele elementów zawartych we wstępnym briefie kreatywnym może ulec zmianie z czasem.

Aby zachować skalowalność, będziesz chciał aktualizować brief kreatywny w odpowiedzi na nowe produkty lub usługi, rozszerzenie lub ewolucję grupy docelowej, trendy w branży, aktualizacje algorytmów Google lub inne istotne zmiany w biznesie lub blogu.

6. Wykorzystaj narzędzia do zarządzania i rozwoju

Jak każde inne przedsięwzięcie marketingowe, prowadzenie bloga powinno być oparte na danych i systematyczne.

Będziesz potrzebował analizy danych dotyczących wyszukiwania i wydajności, aby określić, jakie treści publikować i kiedy, oraz narzędzi do zarządzania projektami, aby utrzymać rozwój i publikowanie na torze.

Kilka rekomendowanych narzędzi do uruchomienia i rozwoju bloga to:

Zarządzanie projektami i współpraca

Twoja firma prawdopodobnie korzysta już z oprogramowania do zarządzania projektami i współpracy w ramach działów i zespołów, możesz więc łatwo zintegrować produkcję i prowadzenie bloga z tą mieszanką.

Jeśli nie korzystasz jeszcze z platformy do zarządzania projektami, rozważ Monday.com, Asana, Trello lub Wrike.

Kalander treści

W przypadku blogów korporacyjnych, skalowalność oznacza długowieczność. Zaawansowany kalendarz treści pozwala na dopracowanie szczegółów poszczególnych wpisów na blogu, a także umożliwia spojrzenie z perspektywy 30 000 stóp na plany rozwoju strategii blogowej.

Popularne narzędzia do tworzenia kalendarzy treści to Upland, HubSpot Editorial Calendar, CoSchedule, wtyczka WordPress Editorial Calendar i GatherContent.

Badanie słów kluczowych i pomysł na temat

Dokładne badanie słów kluczowych ma zasadnicze znaczenie dla każdego udanego bloga.

Aby znaleźć się na stronach wyników wyszukiwania Google lub dotrzeć do grupy docelowej, musisz spotkać się z ludźmi tam, gdzie oni są, tworząc treści, które skupiają się na wyszukiwanych przez nich terminach i pytaniach, które zadają.

Innymi słowy, badanie słów kluczowych i pomysł na treść idą w parze.

Do badania słów kluczowych (jak również analityki i śledzenia), można agregować dane z wielu narzędzi, w tym:

  • Google Keyword Planner.
  • Google Trends.
  • Google Analytics.
  • Google Search Console.
  • Ahref Keyword Explorer.
  • Moz Keyword Explorer.
  • SEMRush Keyword Research.
  • Narzędzia do badania konkurencji.
  • KWFinder by Mangools.

Jeśli chodzi o pomysł na temat treści, wszystkie te narzędzia są nieocenione:

  • Narzędzia BuzzSumo do Content Discovery i Content Research.
  • Content Explorer firmy Ahrefs.
  • Odpowiedz publiczności.
  • Narzędzie SEMRush do badania tematów marketingu treści.
  • Keyword.io - funkcja skrobania.

7. Przyjmij automatyzację

Opisane powyżej narzędzia ułatwiają komunikację, organizację, badania i analizę, ale zadania te nadal wymagają podejmowania decyzji i kreatywności przez człowieka.

Wiele innych działań, takich jak publikowanie, wymaga jedynie konfiguracji - zautomatyzowane oprogramowanie może zrobić resztę.

Automatyzacja tych procesów nie tylko oszczędza czas i pieniądze, ale zapewnia spójność.

Jednolitość wpisów na Twoim blogu i związanych z nimi materiałów promocyjnych pomoże budować Twoją markę, budując uznanie i zaufanie wśród czytelników.

Poprawa efektywności prowadzenia i promocji bloga daje Ci możliwość szybkiego zwiększenia skali działalności, nawet przy ograniczonych zasobach.

Aby przygotować swojego bloga na sukces, możesz zautomatyzować te zadania od samego początku.

  • Zarządzanie mediami społecznościowymi: Narzędzia takie jak Buffer, Hootsuite i Click to Tweet mogą pomóc Ci sformatować i zaplanować posty promocyjne na wielu platformach społecznościowych.
  • Email Marketing: Narzędzia do marketingu e-mailowego, takie jak MailChimp, Drip i Sendinblue, pozwalają tworzyć unikalne grupy odbiorców e-maili i zautomatyzować dystrybucję promocyjnych wiadomości e-mail, takich jak powiadomienia o aktualizacjach bloga i biuletyny.

8. Zmniejsz obciążenie dzięki sztucznej inteligencji

Chcesz zwiększyć efektywność blogowania o krok dalej?

Wielu autorów treści używa teraz narzędzi ze sztuczną inteligencją, aby poprawić jakość swojej pracy, jednocześnie redukując czas i koszty produkcji.

Twój blog lub zespół marketingu treści nadal potrzebuje pracowników lub freelancerów, którzy wnoszą kreatywność i unikalną perspektywę, ale sztuczna inteligencja może dopracować ich pracę.

Luki w treści i możliwości

Chociaż opisane powyżej narzędzia do badania słów kluczowych i generowania tematów są przydatne, nadal wymagają ręcznego wprowadzania i analizy przez członka zespołu.

Nawet jeśli posiadasz oprogramowanie do zbierania i organizowania danych, potrzebujesz wyszkolonego oka, aby je zinterpretować i opracować strategię treści wokół nich.

Obecnie, narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak Crayon i BrightEdge, mogą wykonać strategię za Ciebie i zarekomendować konkretne treści do produkcji w oparciu o luki na rynku. Dodatkowo, mogą one przetwarzać ogromne ilości danych w czasie rzeczywistym.

Ortografia, składnia i gramatyka

Pisanie jest procesem twórczym, ale to nie znaczy, że treści nie mogą być analizowane i ulepszane przez sztuczną inteligencję.

Możesz użyć narzędzi takich jak Grammarly, Hemmingway Editor i Acrolinx, aby wykryć problemy związane z ortografią i gramatyką, tonem, profesjonalizmem i przejrzystością, a także aby przedstawić zalecenia dotyczące poprawy.

Wtyczki takie jak Yoast i SEOPresscan pomóc zoptymalizować tytuły, podtytuły, długość tekstu i użycie słów kluczowych.

9. Twórz własne dane

Blog informacyjny to taki, który jest przydatny dla Twojej publiczności lub bazy klientów, jak również innych firm i ekspertów w Twojej społeczności.

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów, aby stać się zasobem lub odniesieniem w swojej branży jest prowadzenie oryginalnych badań, które produkują dane, statystyki i spostrzeżenia branżowe.

Na przykład, Twój zespół może współpracować z niezależną firmą badawczą w celu przeprowadzenia ankiety na reprezentatywnej próbie odbiorców.

Jeśli badanie dotyczy istotnych pytań i trendów w Twojej branży, a wyniki przedstawisz w postaci wykresów, infografik, przewodników i studiów przypadku, Twoje wpisy na blogu będą przyciągać linki, zwiększając tym samym rangę strony i ruch na niej.

10. Wcześniebuduj relacje z influencerami

Bez względu na to, jak użyteczne i dobrze wyprodukowane są Twoje posty na blogu, nie pomogą Twojej stronie, jeśli nie będą wyszukiwane i udostępniane.

Influencerzy z Twojej branży mogą Ci pomóc w obu tych kwestiach, wzmacniając i dołączając swoje nazwiska do Twoich treści.

Nie potrzebujesz lat wcześniejszych postów, aby przekonać influencera do promowania Twojego bloga - możesz zaangażować go od samego początku.

Dzięki solidnej strategii pozyskiwania influencerów, możesz zapewnić sobie ich wsparcie nawet na wczesnym etapie rozwoju bloga.

Na początek spróbuj skupić kampanię influencer outreach na osobach o niszowych zainteresowaniach.

Zasady kierowania kampanii na najmniejszy rynek mają zastosowanie również w przypadku influencerów i wpływu na media społecznościowe.

Choć może być zbyt ambitne, aby zwrócić się do influencera z setkami tysięcy zwolenników i szerokim zasięgiem, prawdopodobnie uda Ci się dotrzeć do influencera z bardzo niszową wiedzą i małą, ale lojalną grupą odbiorców.

 

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać