Linki wewnętrzne na poziomie przedsiębiorstwa rzadko otrzymują miłość, uwagę lub optymalizację, na którą zasługują.

Chociaż linki przychodzące mają solidną reputację, pomagając szybko budować autorytet witryny i zdolność do rankingu, są one również jednym z niewielu zasobów opartych na linkach, że profesjonaliści SEO przedsiębiorstwa mają do swojej dyspozycji, aby przenieść użytkowników, crawlerów i link equity wokół własnej witryny skutecznie i na skalę.

(Dla "dlaczego" linkowania wewnętrznego, to jest wielki elementarz).

Wyjątkowe strony przedsiębiorstw? Opanowały one optymalizację linków wewnętrznych, która pomaga Google odkrywać nowe treści i szybko je indeksować.

W tym przewodniku przedstawimy wskazówki, od czego zacząć budowanie i optymalizację linków wewnętrznych w firmach, co można zignorować, a co zepchnąć na dalszy plan dzięki krótkiej liście kontrolnej.

Nie zapomnij o okruszkach chleba, serio

Są to jedne z najprostszych, ale najmniej wdrożonych i najczęściej pomijanych, naturalnych miejsc do umieszczania linków, które pomagają łączyć treści pomiędzy kategoriami i różnymi sekcjami witryny.

Dodatkowo, mogą być zautomatyzowane i pomagają użytkownikom łatwo poruszać się po treści bez konieczności używania przycisku wstecz.

Idealnie, Twój środkowy "okruszek" powinien być stroną o średniej wartości. Coś w stylu:

Podstawowe strony kategorii i podstawowe strony produktów naturalnie gromadzą dużo linków i uwagi. Wykorzystaj to jako okazję, aby rozprzestrzenić je na swoje strony o średniej wadze, zachowując ich funkcjonalność.

Najpierw napraw (uszkodzone) linki wewnętrzne

Trochę sprzątania może przejść długą drogę w kierunku optymalizacji. Tak wiele witryn martwić o budowanie nowych linków przed ustaleniem ich uszkodzone.

Zepsute linki nie robią swojej zamierzonej pracy, i warto uruchomić audyt istniejących linków, aby znaleźć i naprawić te pierwsze przed utworzeniem więcej, które ostatecznie muszą być zarządzane.

Dla stron, które generują dużo treści lub mają produkty sezonowe, uczynienie tego częścią kwartalnej listy kontrolnej może pomóc w zarządzaniu tym problemem, zanim wymknie się spod kontroli.

Zidentyfikuj i przekieruj swoje łańcuchy

Zdarza się to nawet witrynom, które mają najlepsze intencje i jest szczególnie prawdziwe w przypadku witryn z dużą ilością produktów.

Jeden produkt wychodzi z magazynu, przekierowujesz do jego zamiennika, a cykl trwa ad nauseum, aż masz łańcuch przekierowań 10 produktów głęboko.

Szybką, ale czasami kłopotliwą poprawką jest przekierowanie z powrotem na stronę główną kategorii.

Czystsza poprawka, ale taka, która wymaga konserwacji, jest przekierowanie do najbliższego powiązanego produktu, który posiada zapasy.

Umieść swoje linki w zorganizowanej mapie

Jednym z najlepszych sposobów, aby zbudować widoczność do różnych rodzin linków masz jest zorganizować je w stylu pióro do papieru (lub, wiesz, tekst do arkusza Google).

Każda strona w swojej mapie może również zawierać kolumnę do swojej podstawowej rodziny linków wewnętrznych, więc masz jeden zorganizowany punkt odniesienia o tym, co drzewa linków faktycznie wyglądają.

Pomoże Ci to również łatwo zidentyfikować strony osierocone oraz te, które są nadmiernie/niedostatecznie linkowane (Search Console ma łatwy raport do identyfikacji wewnętrznie linkowanej strony).

Napraw swoją głębokość kliknięć

Ten jest dość oczywisty, ale przeoczony. Jest to również szczególny problem dużych sprzedawców produktów niszowych.

Więcej przychodów. Szczęśliwsi klienci.
Wreszcie udowodnić wartość swoich wysiłków marketingowych z CallRail. Nigdy więcej "co by było gdyby". Tylko wyniki.

Jeśli dotarcie do danej strony produktu wymaga kilku kliknięć, warto sprawdzić, jak można skrócić ścieżkę do spotkania.

Ogólne wytyczne są poniżej trzech kliknięć, ale to może nieco zaciemnić znaczenie treści w tym, że nie każda strona w witrynie jest równie istotne.

Trzy kliknięcia od domu to dobra wskazówka, ale strona nie jest nierankingowa, jeśli jest to pięć kliknięć, na przykład.

Upewnij się, że istnieją przejrzyste podróże użytkownika i że strony o znaczeniu krytycznym dla biznesu są natychmiast dostępne (najlepsze produkty, najlepsze kategorie, najbardziej pożądane, itp.) Zbuduj od tego miejsca głębokość kliknięć.

Obrona nawigacyjna

Zdarza się, że specjaliści SEO przesadnie opracowują rozwiązanie jednego problemu i nieumyślnie tworzą kolejny.

Zachowaj miejsce w swojej najpotężniejszej, dalekosiężnej nieruchomości linków (nagłówki, stopki, główna i boczna nawigacja) dla stron biznesowych o najwyższej wartości (co niekoniecznie jest związane z wyszukiwaniem).

Wyszukiwanie ma znaczenie, ale tak samo jak użyteczność i podróż konsumenta. Oprzyj się chęci wrzucania linków do tych kluczowych przestrzeni, chyba że mają one wyraźną wartość dla konsumenta lub biznesu.

Ogólnie rzecz biorąc, kluczowe strony wejściowe, konwersji i informacyjne są odpowiednie, a nowa zawartość do szybkiego indeksowania nie.

Uwaga: Mocne linki są świetne, ale zasłanianie drogi do konwersji dla dobra linków nie jest.

Połowa linków, podwójny autorytet

To nie jest dokładnie wspólny scenariusz, ale wysłuchaj mnie.

Strony z setkami linków zjeść z dala od każdego z nich zdolność do przekazywania PageRank i przenieść ludzi skutecznie. Na minimum, można stracić użytkowników z paraliżu kliknięć.

Ponadto, im więcej Pagerank jest pobierany z każdego linku, tym mniej ostatecznie przechodzi. Możesz dowiedzieć się więcej na ten temat w Google PageRank, Simplified.

Zadaj sobie pytanie: czy każdy link jest niezbędny? Czy dodaje się do, lub myli idealne działanie końcowe użytkownika? Czy służy on określonemu celowi biznesowemu?

Usuń to, co nie służy witrynie lub użytkownikowi w najbliższym czasie.

Pchnij treść do przodu dzięki szybkiej liście kontrolnej

Świetna treść często gubi się w szczegółach związanych z uruchomieniem strony.

Zapoznaj się z tymi kluczowymi elementami, aby mieć pewność, że podstawy zostały wykonane i nie trzeba będzie później spędzać godzin na sprzątaniu:

  • Sprawdź dane słów kluczowych dla terminów nowej strony.
  • Wstaw odpowiednie linki wewnętrzne do treści strony.
  • Zaktualizuj mapę linków.
  • Szybkie sprawdzenie jakości anchor textów (bez "czytaj więcej", "kliknij tutaj" lub "zarezerwuj konsultację").

Website

Zautomatyzuj budowanie linków wewnętrznych tam, gdzie to możliwe

Budowanie linków na tysiącach - lub setkach tysięcy - stron, to nie lada wyczyn.

"Chcę ręcznie zbudować 100.000 linków", powiedział nikt, nigdy.

Im bardziej można zautomatyzować proces generowania linków wewnętrznych, tym lepiej.

Niezależnie od tego, czy automatyczne linki wewnętrzne są wbudowane w funkcję CMS, czy niestandardowy bit skryptu wstawia je do powiązanych treści kategorii, możliwość skalowania wysiłków związanych z linkami wewnętrznymi jest krytyczna.

Dla tego, co jest warte, ilość ręcznych sitemaps, które są nadal(nadal!) tam jest zaskakujące.

Jest to miejsce, w którym nie trzeba zaczynać, aby utrzymać to zawsze świeże, jeśli odziedziczyłeś starszą stronę, która nie została zbudowana z myślą o automatyzacji.

Inne popularne miejsca, w których można znaleźć (lub zacząć budować) automatyczne linki: okruszki chleba (patrz wyżej), sugestie powiązanych kategorii i produktów oraz sugestie "czytaj dalej" na blogu.

Wyznacz linki podczas publikowania treści

Każdy nowy fragment treści powinien mieć linki prowadzące do niego z odpowiednich, znaczących stron.

Niezależnie od tego, czy są to strony kategorii, powiązane blogi, czy też strony, które zajmują wysokie pozycje na sąsiadujące z nimi słowa kluczowe, żadna strona nie powinna wchodzić na rynek bez rodziny linków za nią.

Najczęściej zdarza się to w przypadku nieaktualnych treści na blogach (zanim SEO lub generowanie treści dla firm ruszyło pełną parą) lub nowych produktów, które otrzymały wsparcie PR, ale nie miały prawdziwego SEO housekeepingu.

 

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać