Ostatni rok był rokiem szybkich zmian, a rok 2021 nie wskazuje na to, aby ten trend miał się spowolnić.

Gospodarki i rynki zmieniły się, sposób zachowania konsumentów uległ zmianie, algorytmy wyszukiwania są aktualizowane, wyniki SERP ewoluują, a zakres tego, co robimy jako specjaliści SEO dla przedsiębiorstw jest coraz większy.

W miarę jak organizacje skupiają się na dostosowaniu działań do doświadczenia klienta, zrozumienie zachowania konsumentów zarówno na poziomie makro jak i mikro stało się imperatywem SEO dla przedsiębiorstw.

Dla wielu, zawsze tak było. Jednakże, bezprecedensowa zmiana i wyzwania spowodowane globalną pandemią oznaczają, że comiesięczne historyczne migawki ustąpiły miejsca pilnej potrzebie codziennego śledzenia trendów w czasie rzeczywistym.

Wykorzystanie danych, technologii i trendów rynkowych w pełni ich potencjału pomoże organizacjom wykorzystać nowe możliwości.

Od wglądu w zmienność popytu rynkowego w czasie rzeczywistym po szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób konsumenci poszukują informacji w Internecie, istnieje całe bogactwo danych, które można aktywować.

Marketerzy nie mogą już dłużej polegać na starych modelach prognozowania, bez względu na to, jak bardzo są złożone, szczegółowe czy ładne.

Marketerzy korporacyjni muszą teraz zrozumieć puls rynku, aby mogli dynamicznie dostosowywać się zarówno do oczekiwanych, jak i nieoczekiwanych wydarzeń w swoim pionie.

W ten sposób, można wypełnić lukę między założeniami, co się stanie i co obecne, rzeczywistość w czasie rzeczywistym okazała się być.

Świadomość tego, co dzieje się na szerszych rynkach

Wielu marketerów tradycyjnie przyjmuje natychmiastowe i mikroskopijne podejście do SEO. Bez zastanowienia skupiają się na słowach kluczowych i linkach.

Jednak praca w dużych przedsiębiorstwach wymaga zmiany sposobu myślenia w kierunku zrozumienia nie tylko biznesu, ale także szerszych implikacji rynkowych i ekonomicznych, które mogą wpłynąć na sposób dostosowania strategii.

Ogólne czynniki rynkowe kształtują krótko-, średnio- i długoterminowe strategie.

Wykorzystaj modele takie jak analiza PEST, aby zrozumieć, co dzieje się na rynku z perspektywy politycznej, ekonomicznej, społecznej i technologicznej:

  • Politycznej - Brexit, wybory, prawa i regulacje.
  • Ekonomiczna - ograniczenia COVID-19, branże, które zyskują lub tracą.
  • Społeczna - Zachowania konsumenckie, postawy i kultura, trendy w modzie i zakupach.
  • Technologiczne - rozwój i innowacje pomagające lepiej zrozumieć powyższe.

Połączenie Business & Search Intelligence w celu zrozumienia pulsu klienta

 

Pod wieloma względami, wyszukiwanie jest głosem klienta.

Większe przychody. Szczęśliwsi klienci.
Wreszcie udowodnij wartość swoich działań marketingowych z CallRail. Nigdy więcej "co by było gdyby". Tylko wyniki.

Zapytania wyszukiwania zawierają sygnały intencji, analiza SERP pokazuje, jak klienci lubią konsumować treści, a raporty słów kluczowych pomagają nam tworzyć treści, które rezonują.

Codzienne śledzenie nowych spostrzeżeń mających wpływ na Twój rynek oraz codziennych zmian w SERP-ach powinno być obowiązkowe dla tych, którzy chcą korzystać ze świeżych, nowych możliwości.

Na przykład, niewielka zmiana w rankingu słów kluczowych o wysokim wolumenie wyszukiwania może mieć duży wpływ na przychody w ciągu zaledwie jednego dnia. W ważnych sezonach (szczególnie w handlu detalicznym), subtelne zmiany popytu związane z kategoriami wymagają działań na poziomie granularnym.

Wprowadzanie nowych produktów wymaga codziennego monitorowania, aby interesariusze mogli zobaczyć ich codzienny wpływ i wprowadzić poprawki do oferty.

W związku z tym, że wahania rynkowe i emocje konsumentów napędzają nowe rodzaje popytu, marketerzy są pod presją rozwijania jeszcze bardziej dogłębnego zrozumienia preferencji swoich klientów przy jednoczesnym zrozumieniu trendów rynkowych.

Coraz więcej marketerów musi naprawdę rozumieć swoich klientów i wykorzystywać to zrozumienie do tworzenia nowych doświadczeń, które trafiają do konsumentów.

Wykorzystanie trendów wyszukiwania i połączenie ich z wynikami analityki biznesowej oznacza, że marketerzy mogą znaleźć nowe wzorce i możliwości zarówno na poziomie makro, jak i wdrożyć strategie na najbardziej szczegółowym poziomie.

Pomaga to również szybko reagować na dynamiczne zmiany w obecnych i nadchodzących zachowaniach konsumentów.

Dzięki analityce biznesowej opartej na wnioskach z wyszukiwania, firmy mogą podejmować rozsądne i strategiczne decyzje, aby osiągnąć swoje cele, czy to poprzez zrozumienie, czego naprawdę potrzebują ich klienci, czy też poprzez przewidywanie ich przyszłych potrzeb.

Związek pomiędzy BI i wyszukiwaniem jest symbiotyczny i może znacząco poprawić ROI.

business

Wykorzystanie Business Intelligence do zrozumienia i zwizualizowania pulsu rynku

Organizacje bardziej niż kiedykolwiek poszukują business intelligence (BI), aby przekształcić dane w spostrzeżenia, które można szybko wykorzystać. BI umożliwia profesjonalistom SEO łatwą analizę większych niż zwykle zbiorów danych w celu odkrycia nowych możliwości i wskazania nieefektywności strategii kampanii.

 

Ten rodzaj inteligencji może powiedzieć Ci, co dzieje się teraz i co działo się w przeszłości.

Wiele rodzajów analityki biznesowej może pomóc w dostarczeniu przystępnych migawek na temat aktualnego stanu wydarzeń na rynku, nie tylko w zakresie SEO, ale również w zakresie funkcji cyfrowych, sprzedaży, produktów i obsługi klienta.

Może pomóc w określeniu najważniejszych atrybutów produktu, wahań wrażliwości cenowej, preferencji marki, potrzeb magazynowych i innych.

Może to być wizualizowane poprzez codzienne pulpity, wizualizacje i niestandardowe raporty i może być wykorzystane do:

    1. Analizowania trendów branżowych w czasie rzeczywistym.
    2. Wizualizacji popytu na kategorie i zapasów w czasie rzeczywistym.
    3. Porównywania danych historycznych z aktualną sytuacją.
    4. Tworzenia i prognozowania w oparciu o modelowanie predykcyjne.
    5. Agregowania różnych źródeł danych.
    6. Identyfikuj nowe trendy wśród kupujących.
    7. Znajdź nieefektywności w strategii produktowej lub cenowej.
    8. Znajdź kluczowe korelacje pomiędzy aktywnością wyszukiwania a zewnętrznymi czynnikami rynkowymi.
    9. Zaplanuj sezonowość.
    10. Oceniaj efektywność kampanii marketingowych.

Wnioski

Aby wyprzedzać zmiany w zachowaniach konsumentów i warunkach rynkowych, marketerzy muszą wykorzystywać technologię korporacyjną do przetwarzania ogromnych ilości danych.

W drugim kwartale tego roku, sukces Enterprise SEO zależy od zdolności do zrozumienia pulsu całej branży i bycia na tyle zwinnym, aby szybko zmieniać strategie wyszukiwania i taktyki w oparciu o spostrzeżenia w czasie rzeczywistym.

W ciągu ostatniego roku, SEO dla przedsiębiorstw stało się głównym elementem strategii marketingu cyfrowego.

Aby utrzymać się na czele, specjaliści SEO muszą stać się bardziej zwinni w swoim podejściu do zrozumienia trendów rynkowych i swoich klientów.

Technologia może pomóc w dostarczeniu szerokiego i dogłębnego wglądu, dzięki czemu można szybko i precyzyjnie realizować kampanie wyszukiwania i kampanie cyfrowe.

Jako zbiorowa społeczność profesjonalistów SEO, wszyscy musimy trzymać rękę na pulsie rynku i być przygotowani na natychmiastowe reagowanie na nowe warunki.

Zarówno rynki, jak i konsumenci coraz regularniej dają nam wyraźne sygnały intencji.

Ci, którzy łączą analitykę biznesową i wgląd w wyszukiwanie, aby odkryć te możliwości i działać na ich podstawie, będą w tym roku jeszcze bardziej rozwijać swoje SEO.

 

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać