Rok 2020 był rokiem monumentalnych zmian cyfrowych na niemal każdym froncie.

Z politycznego, socjologicznego, ekonomicznego, kulturowego i technologicznego punktu widzenia, byliśmy świadkami poważnych zmian, które z pewnością będą miały długotrwałe konsekwencje.

Wkraczając w nowy rok z obawą, pośród ciągłej niepewności związanej z utrzymującą się globalną pandemią, organizacje korporacyjne i ich liderzy szukają sprawdzonych, efektywnych kosztowo sposobów na zrozumienie tych ciągłych zmian w zachowaniu konsumentów i ich popycie.

Wejdź w SEO.

W zeszłym roku zapotrzebowanie na SEO osiągnęło najwyższy poziom w historii.

Konsumenci masowo korzystali z wyszukiwarki, aby zaspokoić swoje potrzeby informacyjne i rozrywkowe, ponieważ pracownicy fizyczni zaczęli wykonywać swoją pracę zdalnie.

Zakupy spożywcze, wizyty lekarskie, bankowość i inne rutynowe zadania stały się skomplikowanymi transakcjami wymagającymi wcześniejszego planowania i często alternatywnych metod realizacji.

Konsumenci zaczęli mieć inne, bardziej emocjonalne doświadczenia w poszukiwaniu produktów, rozwiązań i usług, więc marki zwróciły się w kierunku poszukiwania informacji na temat tych zachowań.

Tak szybko, jak ewoluowały potrzeby i zachowania konsumentów, marki były zmuszone do wyrzucenia swoich starych podręczników i danych historycznych.

Firmy zwróciły się do swoich specjalistów SEO i insightów wyszukiwania, aby zrozumieć swoich szybko zmieniających się klientów.

Również po to, aby opracować strategie omnichannel w celu dotarcia do coraz bardziej rozdrobnionych i nieprzewidywalnych segmentów rynku.

W 2021 roku, specjaliści SEO z umiejętnością zbierania i interpretowania insightów wyszukiwania jako business intelligence będą najlepiej przygotowani do prowadzenia organizacji marketingowych w przedsiębiorstwach.

Oto dwa sposoby, dzięki którym możesz wykorzystać ten trend, dostarczając pełną wartość insightów SEO i wartość działań wewnątrz swojej organizacji.

office

1. Podziel się wartością zarówno Business Intelligence, jak i Search Insights w całej organizacji

W miarę przyspieszania transformacji cyfrowej, organizacje będą poszukiwały wśród marketerów wyszukiwania kombinacji perspektyw makro rynkowych i mikrogranularnych spostrzeżeń w celu zrozumienia zachowań konsumentów.

Wiele organizacji wykorzystuje obecnie analitykę biznesową, aby zrozumieć zmienność popytu w skali makro na swoich rynkach, jednocześnie wykorzystując cenne spostrzeżenia dotyczące wyszukiwania na poziomie granularnym.

Jako specjaliści SEO, masz do dyspozycji wiele informacji i danych, które mogą pomóc w zrozumieniu tego zjawiska.

Ale trudno będzie przekonać o tym szczebel C, wysyłając raporty analityczne na wyższe szczeble kariery lub motywując liderów w działach operacyjnych lub badawczo-rozwojowych do przeczytania comiesięcznego raportu na temat zachowań w witrynie.

 

Maksymalizacja wartości inteligencji biznesowej w całym przedsiębiorstwie wymaga głębokiego, niemal intuicyjnego zrozumienia potrzeb każdego działu i lidera biznesowego.

Prawidłowo wykorzystane informacje makro mogą dać nie tylko najbardziej kompletny i dokładny obraz klienta, ale również środowiska, w którym się on aktualnie znajduje.

Pomyśl o różnych typach pytań, na które twoi współpracownicy szukają odpowiedzi w całej organizacji:

  • Jakie czynniki wpływają na zmianę wzorców zakupów i odkryć na rynku?
  • Gdzie są największe możliwości w najbliższym czasie?
  • W jaki sposób możemy dostosować nasze strategie, aby dotrzeć do nowych lub modnych produktów i kategorii?

Od informacji na temat zapasów produktów i wrażliwości cenowej po obawy związane z prywatnością, zdrowiem i bezpieczeństwem oraz niezliczone indywidualne preferencje ukształtowane przez osobiste doświadczenia, spostrzeżenia dotyczące wyszukiwania są najbliższym przybliżeniem głosu klienta w czasie rzeczywistym, do jakiego może mieć dostęp Twoja firma.

Spostrzeżenia SEO mogą być wykorzystane do napędzania cyfrowych i omnichannelowych kampanii w dowolnym formacie, ale także do pomocy w ewolucji i transformacji biznesu w zależności od warunków rynkowych.

Granularne dane wyszukiwania ujawniają bardzo wiele na temat myśli, potrzeb, pragnień i motywacji konsumentów.

Aby naprawdę zbudować i zademonstrować wartość insightów w Twojej organizacji, bądź przygotowany na to, że każdy zespół i dział będzie musiał wykonać ciężką pracę.

Określenie rodzaju, ilości i głębokości informacji biznesowych uzyskanych z wyszukiwania, które są najbardziej przydatne dla każdego interesariusza.

  • Określenie rzeczywistych i znaczących zmian w preferencjach w porównaniu do anomalii.
  • Identyfikacja nowych możliwości wartych większych inwestycji w SEO i treści.
  • Informowanie zespołów sprzedażowych i produktowych o trendach makro, które mogą mieć na nie wpływ.
  • Zidentyfikować nowe zachowania netto dla zespołów marketingowych, cyfrowych i produktowych.
  • Podsumuj wyniki wyszukiwania w sposób zwięzły dla osób decyzyjnych, tak aby potencjalny wpływ Twoich wyników był jasny.

2. Zwiększaj wartość insightów wyszukiwania poprzez działanie

Spostrzeżenia są świetne, ale ich wartość jest znacznie większa, jeśli podejmie się natychmiastowe działania.

Jeśli nikt inny w organizacji nie rozumie, na czym polega automatyzacja SEO, trudno jest przekonać do przeznaczenia budżetu i zasobów na ten cel.

Który argument jest bardziej przekonujący?

"Pozwoli nam to zaoszczędzić czas i pieniądze dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań, a także umożliwi mi bardziej efektywną optymalizację naszych treści internetowych".

Albo...

"Pomaga w analizie naszych ogromnych ilości danych konsumenckich i rynkowych, dzięki czemu mogę dostarczyć Ci najbardziej istotne, aktualne i użyteczne spostrzeżenia i rekomendacje".

Dokonywanie przypadku dla SEO nigdy nie jest tak proste, jak jedno zdanie uzasadnienia. Ale rozumiecie, o co chodzi.

Jest to zmiana sposobu myślenia - przekwalifikowanie mózgu - aby myśleć i mówić o SEO nie jako o kanale lub dziale, ale jako o podstawowym źródle informacji biznesowej, które jest kluczowe dla sukcesu firmy.

Nawet jeśli od specjalistów SEO wymaga się bardziej analitycznego i technicznego myślenia, aby mogli współpracować z narzędziami napędzanymi przez sztuczną inteligencję i czerpać z nich jak największe korzyści, umiejętności komunikacyjne i kreatywność są ważniejsze niż kiedykolwiek.

Osoby podejmujące decyzje nie potrzebują więcej danych. Wszystkie dane i spostrzeżenia biznesowe na świecie są bez znaczenia, dopóki nie zostaną aktywowane.

Konieczne jest, abyś potrafił przekazać tę wartość w sposób, który jest relatywny i istotny dla osób decyzyjnych, tak aby Twoje spostrzeżenia mogły napędzać działania.

Organizacje korporacyjne potrzebują zwinnych marketerów, którzy zinterpretują ich dane, dostrzegą znaczenie kryjące się za liczbami i przedstawią rekomendacje, które będą gotowe do aktywacji przez zespoły oczekujące, że ktoś wskaże im kierunek działania.

Co więcej, musisz być przygotowany na kontynuację i ocenę podjętych działań; na ocenę skuteczności Twoich rekomendacji.

Jeśli SEO jest jednokierunkowym kanałem przekazującym wgląd do całej organizacji bez kontekstu wyników, nie możesz w żaden sposób poprawić i zwiększyć swojej wartości.

Działanie jest tym, co pozwoli Twojemu przedsiębiorstwu wyprzedzić konkurencję, kiedy pojawią się nowe możliwości rynkowe. Zespoły ds. brandingu, treści i mediów będą w stanie szybciej podejmować działania i bardziej świadome, strategiczne decyzje w każdym kanale.

Liderzy biznesowi nauczą się ufać insightom wyszukiwania i szybko podejmować działania, ponieważ ich wartość jest potwierdzana w całej organizacji.

W 2021 roku, specjaliści SEO powinni szukać:

  • Utrzymywać otwarte linie komunikacji i upewnić się, że śledzisz, aby zrozumieć, w jaki sposób insighty SEO są wykorzystywane w całej organizacji, dzięki czemu możesz dostosować się i orędować bardziej efektywnie w przyszłości.
  • Znajdź sposoby na komunikowanie wartości uczenia maszynowego i AI w procesach SEO bez przytłaczania innych techniczną mową.
  • Zawsze porównuj dane o użytkownikach z danymi rynkowymi, aby zapewnić sobie jak najpełniejsze zrozumienie krajobrazu wyszukiwania w Twojej organizacji.

Postępy i podejmowanie działań

W 2021 roku, kiedy konsumenci nadal będą korzystać z wyszukiwania w celu zaspokojenia swoich potrzeb, począwszy od odkrywania i porównywania cen i funkcji, po dowody społeczne, informacje, oceny, a nawet rozrywkę, firmy, które są w stanie wykorzystać niezliczone informacje biznesowe i spostrzeżenia dotyczące wyszukiwania generowane przez wszystkie te działania, będą miały najlepszą pozycję do osiągnięcia sukcesu.

Podczas opracowywania strategii na nadchodzący rok, zwróć szczególną uwagę na to, w jaki sposób wykorzystasz wiedzę o rynku, aby poprawić szybkość i dokładność optymalizacji.

Wykorzystaj je do podejmowania strategicznych decyzji dotyczących omnichannel.

Połączenie wywiadu biznesowego ze spostrzeżeniami na temat wyszukiwania pozwoli Ci określić, które możliwości są na tyle znaczące, że uzasadniają zastosowanie zorganizowanego podejścia omnichannel.

Już teraz zaplanuj, w jaki sposób podejmiesz działania i wykorzystasz dane w czasie rzeczywistym, aby wyprzedzić nowe możliwości rynkowe szybciej niż konkurencja.

Zorganizuj swoje zespoły ds. marki, komunikacji i produktów oraz zaplanuj, w jaki sposób inteligentna automatyzacja będzie wykorzystywana, aby pomóc im szybciej reagować na trendy makro i indywidualne potrzeby użytkowników, zanim zrobi to konkurencja.

 

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać