Jeśli jesteś samodzielnym profesjonalistą SEO, to szkolenie jest łatwe.

Jedyne, czego potrzebujesz, to twoje zaangażowanie w regularne uczenie się nowych rzeczy.

Jednakże, gdy tylko zatrudnisz jeszcze jedną osobę do pomocy w działaniach SEO, tworzysz zespół, a szkolenia z możliwością przenoszenia stają się koniecznością.

A jeśli zarządzasz zespołem SEO dla witryny korporacyjnej, ale nie masz żadnego systemu szkoleń dla swojego zespołu, już jesteś w tarapatach.

Ponieważ masz już wiele do zrobienia jako zajęty profesjonalista SEO, twój program szkoleniowy musi być:

  • Łatwy do wdrożenia.
  • Skalowalny w miarę wzrostu potrzeb Twojego zespołu i witryny.

Ten przewodnik pomoże Ci rozpocząć skuteczny i łatwy do rozbudowy program szkoleniowy, który pozwoli Ci na przyjęcie nowych członków zespołu i poprawę umiejętności obecnego zespołu.

Dlaczego potrzebujesz programu szkoleniowego SEO

W trakcie mojej kariery w kilku różnych agencjach, a obecnie w dużej platformie SEO, zaobserwowałem, że wiele zespołów SEO - nawet w największych markach na świecie - nie ma systematycznych programów szkoleniowych.

Dlaczego?

Podejrzewam, że największym powodem jest czas.

Specjaliści SEO są już tak zajęci, że stworzenie programu szkoleniowego to tylko jedno dodatkowe zadanie.

Trudniej jest też powiązać je z rzeczami, na podstawie których będą oceniani.

Dlaczego więc menedżerowie zespołów SEO powinni inwestować w budowanie programu szkoleniowego?

To dlatego, że:

  • Sukces w SEO jest wprost proporcjonalny nie tylko do umiejętności, ale i wiedzy osób zajmujących się SEO.
  • SEO zmienia się szybko - Twój zespół musi być na bieżąco.
  • Programowe podejście do szkoleń zapewnia ujednolicenie wiedzy i standardowych procedur w całym zespole.
  • Prawie na pewno i tak prowadzisz szkolenia, tylko nieefektywnie.

Krótko mówiąc, szkolenie zespołu SEO nie jest opcjonalne.

Chodzi o to, jak wydajnie i skutecznie je przeprowadzasz.

Oto, jak zbudować wydajny i skuteczny program szkoleniowy SEO, mając jednocześnie czas na faktyczne działania SEO.

Krok 1: Zarys zasad szkolenia

Zanim zaczniesz tworzyć lub wdrażać program szkoleniowy SEO, potrzebujesz planu, który pozwoli ci upewnić się, że wszystkie najważniejsze elementy zostały omówione w logicznej kolejności.

W tym momencie, plan nie musi być niczym więcej niż tylko zarysem.

Wystarczy nakreślić wszystkie elementy SEO i podejścia Twojej organizacji do tego zagadnienia, które uważasz za obowiązkowe dla Twojego zespołu.

Chcę podkreślić, że twój plan powinien zawierać zarówno wiedzę na temat SEO, jak i twoją unikalną filozofię i standardowe procedury operacyjne.

Te ostatnie nie powinny być pominięte, ponieważ to, jak twój zespół zajmuje się SEO, jest równie ważne jak to, co robi.

To, co zawiera ten konspekt, będzie się różnić w zależności od menedżera SEO, ale oto przykład sugerowanego konspektu kursu:

Większe przychody. Szczęśliwsi klienci.
Wreszcie udowodnić wartość swoich wysiłków marketingowych z CallRail. Nigdy więcej "co by było, gdyby". Po prostu wyniki.

Rozpocznij bezpłatny okres próbny

REKLAMA

  • Wprowadzenie do SEO: Niezbędne tylko wtedy, gdy zatrudniasz do swojego zespołu nowicjuszy lub osoby mniej doświadczone w robieniu SEO.
  • Zrozumienie sukcesu: Jak wygląda udane SEO dla Twojej organizacji? Jakie są twoje główne cele?
  • Podstawy SEO:
    • Wyszukiwanie słów kluczowych i tematów
    • Planowanie treści
    • SEO techniczneion-page
    • Audyty SEO
    • Struktura strony
    • Linki (zewnętrzne i wewnętrzne)
  • Standardowe procedury operacyjne
  • Regularne przepływy pracy: Operacje, które są wykonywane regularnie, takie jak raportowanie, analiza rankingów, monitorowanie kondycji witryny itp.

W trakcie opracowywania programu szkoleniowego można bardziej uszczegółowić ten zarys.

Krok 2: Zdecyduj o formie szkolenia

Szkolenie można przedstawić zespołowi na wiele różnych sposobów.

To, który z nich jest najlepszy, zależy od własnego stylu i sposobu, w jaki zespół najlepiej się uczy.

 

Ten sposób jest zbliżony do tradycyjnego podejścia klasowego.

Ustal harmonogram regularnych spotkań zespołu poświęconych szkoleniu - osobiście lub zdalnie za pośrednictwem wideokonferencji.

Jako menedżer (i przypuszczalnie najbardziej doświadczony specjalista SEO w zespole), prawdopodobnie poprowadzisz większość początkowych sesji.

Z czasem rozsądnie jest przydzielić sesje innym członkom zespołu.

Zmniejsza to twoje obciążenie, a także służy jako świetne doświadczenie edukacyjne dla innych, ponieważ najlepszym sposobem na nauczenie się czegoś jest nauczenie tego kogoś innego.

Każda sesja powinna być ściśle skoncentrowana na jednym głównym punkcie.

Ludzie pamiętają tylko ułamek tego, co słyszą, więc nie próbuj wcisnąć zbyt wiele do jednej lekcji.

Jeśli do prezentacji każdej lekcji używasz gotowych materiałów, pamiętaj, aby po jej zakończeniu rozesłać je do zespołu w celu wykorzystania w przyszłości lub wyznaczyć centralne miejsce, w którym materiały te będą dostępne dla wszystkich.

Nagrywaj każdą sesję.

Wraz z płytami z prezentacjami, nagrania te stają się podstawą ciągłego programu szkoleniowego, który nowi pracownicy mogą przerabiać na własną rękę.

W rzeczywistości, jest to duża zaleta podejścia opartego na sesjach na żywo: budujesz bibliotekę szkoleniową wielokrotnego użytku w trakcie pracy, zamiast tworzyć cały kurs z wyprzedzeniem.

Kurs online

Jeśli jesteś nieco bardziej ambitny, możesz skorzystać z systemu LMS (Learning Management System), aby stworzyć samodzielnie prowadzony kurs składający się z lekcji dostępnych online.

Zaletą tego podejścia jest to, że łatwiej jest tworzyć bardziej ustrukturyzowane lekcje i aktualizować je w razie potrzeby.

Ponadto, nauka może odbywać się samodzielnie, przy niewielkim dodatkowym wykorzystaniu Twojego czasu.

Wady obejmują:

  • Duża inwestycja czasowa w początkową pracę przy projektowaniu kursu.
  • Brak interakcji z uczącymi się.

Istniejąca dokumentacja

Szybkim i brudnym" sposobem na zbudowanie programu szkoleniowego jest wykorzystanie dokumentacji, którą już stworzyłeś i połączenie jej w jeden kurs.

To działa tylko wtedy, gdy regularnie tworzysz i aktualizujesz treści na temat SEO.

(Możesz również skorzystać z treści osób trzecich, o ile jesteś pewien ich jakości i dopasowania do Twojej organizacji).

Chodzi o to, aby ustawić zarys kursu i każda lekcja zawierała link do odpowiednich wpisów na blogu, filmów, dokumentów lub innych treści.

Uczeń klika i czyta lub ogląda odpowiedni materiał.

Jedyną inwestycją może być ustawienie quizów i testów lub innych mechanizmów oceny, jeśli chcesz, aby uczeń był odpowiedzialny za to, czego się nauczył.

Krok 3: Rozpocznij regularny harmonogram szkoleń

Bez względu na to, którą z powyższych metod zdecydujesz się zastosować, gorąco polecam ustalenie harmonogramu szkolenia i wymaganie od zespołu, aby się go trzymał.

W przeciwnym razie zbyt łatwo jest, aby normalny tryb pracy SEO powodował prokrastynację i opóźnienia w ukończeniu szkolenia.

Jedna sesja lub lekcja tygodniowo jest prawdopodobnie wystarczająca dla podejścia opartego na sesjach na żywo.

W przypadku kursu online lub istniejącej dokumentacji, ustal serię terminów, ale pozwól uczniom na samodyscyplinę w ramach tych terminów.

Krok 4: Ustanowienie oceny i odpowiedzialności

SEO

Choć nie jest to absolutnie konieczne, posiadanie jakiegoś mechanizmu oceny i odpowiedzialności pomoże zwiększyć efektywność programu szkoleniowego.

Można przyjąć kilka podejść.

Testy i quizy

Jest to najbardziej tradycyjne podejście.

Sugeruję stosowanie nieocenianych quizów bezpośrednio po każdej lekcji, aby pomóc wzmocnić i skorygować naukę oraz okresowych testów, aby ustalić, na ile nauka została utrwalona.

Zalety: Natychmiastowa informacja zwrotna i stosunkowo łatwa konfiguracja.

Wada: Testy, o ile nie są bardzo dobrze zaprojektowane, nie zawsze korelują z wiedzą, którą można zastosować w świecie rzeczywistym.

Projekty

Zaprojektuj albo symulację, albo projekt "świata rzeczywistego", w którym uczeń musi zademonstrować zastosowanie lekcji.

Na przykład, po lekcji na temat słów kluczowych, student musi znaleźć dziesięć nowych słów kluczowych, na które strona powinna być skierowana i wyjaśnić dlaczego.

Zalety: Intensywnie praktyczne.

Wady: Dużo pracy z przygotowaniem i oceną.

Monitorowanie pracy

Przez pewien okres czasu po danej lekcji monitoruj pracę kolegi z zespołu, która odnosi się do tej lekcji i szukaj oznak wdrażania poznanych zasad.

Należy pamiętać o okresowych spotkaniach z uczniem w celu uzyskania informacji zwrotnej.

Zalety: Całkowicie rzeczywista demonstracja faktycznego uczenia się.

Wady: Czasochłonna i mniej ilościowa niż inne metody.

 

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać