1. Czy strony zawierają wiele znaczników H1?

Nie powinno być wielu znaczników H1 na stronie.

H1 mogą już nie być istotnym problemem dla Google, ale nadal są problemem dla czytników ekranu, a najlepsze praktyki mówią, że powinien być tylko jeden.

Znacznik H1 określa fokus strony, a zatem powinien występować tylko raz na stronie.

Jeśli zawierasz więcej niż jeden znacznik H1 na stronie, to rozcieńcza ostrość strony.

H1 jest tezą strony; utrzymanie go w prostocie jest niezbędne.

website

 

2. Czy strona jest łatwa do indeksowania?

Spróbuj przeczołgać swoją stronę za pomocą narzędzia innej firmy, takiego jak Screaming Frog, sprawdź błędy indeksowania w Google Search Console lub podłącz stronę do testu Google mobile-friendly.

Jeśli nie możesz indeksować swojej strony, wyszukiwarki prawdopodobnie również nie mogą jej skutecznie indeksować.

3. Czy strony błędów są odpowiednio skonfigurowane?

Problemy mogą wystąpić, gdy strony błędów nie są skonfigurowane prawidłowo.

Wiele witryn ma dyskretne strony 404, które nie wysyłają sygnałów 404 do Google. Zamiast tego, mówią one 404 do użytkowników i wysyłają kody 200 HTTP, sygnalizując wyszukiwarkom, że strona ma dobrą zawartość i jest indeksowalna.

Może to wprowadzać konflikty w indeksowaniu i indeksowaniu.

Bezpiecznym rozwiązaniem jest upewnienie się, że wszystkie strony wyświetlają status i pokazują, jaki jest ten status.

Strony 4xx powinny wyświetlać 4xx błędy z 4xx statusami.

Strony 5xx powinny wyświetlać statusy 5xx.

Użycie jakiejkolwiek innej konfiguracji spowoduje dodatkowe zamieszanie i nie pomoże w rozwiązaniu konkretnych problemów.

Zidentyfikowanie problemów w taki sposób i poprawienie ich pomoże podnieść jakość Twojej strony.

Czy strony błędów są prawidłowo skonfigurowane?

4. Czy nawigacja używa JavaScript?

Jeśli używasz nawigacji, która wykorzystuje JavaScript do swojej implementacji, będziesz zakłócać kompatybilność międzyplatformową i międzybrowserową.

Większe przychody. Szczęśliwsi klienci.
Wreszcie udowodnić wartość swoich wysiłków marketingowych z CallRail. Nigdy więcej "co by było, gdyby". Po prostu wyniki.

Rozpocznij bezpłatny okres próbny

REKLAMA

Użyj prostych linków HTML, aby nawigować użytkownika, jeśli zostaniesz przeniesiony na nowy adres URL.

Wiele z tych samych efektów można osiągnąć za pomocą prostego kodowania CSS 3, które powinno być używane do nawigacji zamiast tego.

Jeśli Twoja strona korzysta z responsywnego designu, powinno to być już jej częścią.

Poważnie, porzuć JavaScript.

5. Czy adresy URL są rozwiązywane do pojedynczego przypadku?

Podobnie jak problemy z kanonicznością powyżej, adresy URL w wielu przypadkach mogą powodować problemy z duplikatami treści, ponieważ wyszukiwarki widzą wszystkie te przypadki adresów URL na raz.

Jednym z trików, którego możesz użyć, aby zadbać o wielowyrazowe adresy URL jest dodanie polecenia lower do pliku htaccess strony.

Spowoduje to, że wszystkie wieloznakowe adresy URL będą renderowane jako jeden kanoniczny adres URL, który wybierzesz.

Można również sprawdzić kanoniczny na stronie, aby sprawdzić, czy pasuje, i zobaczyć, czy wiele stron są w zależności od tego, czy jest ukośnik na końcu adresu URL, czy nie.

6. Czy Twoja strona korzysta z płaskiej architektury?

Używanie płaskiej architektury jest w porządku, ale nie nadaje się dobrze do tematycznego skupienia i organizacji.

Z płaską architekturą, wszystkie strony są zazwyczaj wyrzucane w katalogu głównym, i nie ma nacisku na tematy lub powiązane tematy.

Używanie silosowej architektury pomaga grupować strony według tematów i motywów oraz organizować je za pomocą struktury linkowania, która dodatkowo wzmacnia koncentrację tematyczną.

To z kolei pomaga wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, na co starasz się pozycjonować.

Dla stron o węższym zakresie tematycznym, płaska architektura może być lepszym rozwiązaniem, ale nadal powinna istnieć możliwość silosowania nawigacji.

7. Czy na stronie znajduje się cienka treść?

Krótka treść nie musi być problemem, o ile jest ona wystarczająco wysokiej jakości, aby odpowiedzieć na zapytanie użytkownika, dostarczając mu informacji na temat tego zapytania.

Treść nie powinna być mierzona liczbą słów, ale jakością, unikalnością, autorytetem, istotnością i zaufaniem.

Jak możesz stwierdzić, czy treść jest cienka? Zadaj sobie następujące pytania:

  • Czy jest to treść wysokiej jakości?
  • Czy jest to treść unikalna (czy jest napisana na tyle unikalnie, że nie pojawia się nigdzie indziej (w Google lub na stronie)?
  • Czy treść w sposób autorytatywny odpowiada na zapytanie użytkownika?
  • Czy jest ona istotna i wzbudza zaufanie podczas odwiedzania strony?

8. Czy planujesz wykorzystać istniejący kod czy stworzyć stronę od podstaw?

Kopiowanie i wklejanie kodu nie jest tak proste, jak można by się spodziewać.

Czy kiedykolwiek widziałeś strony internetowe, które wydają się mieć błędy w każdej linii kodu podczas sprawdzania za pomocą walidatora W3C?

Dzieje się tak zazwyczaj dlatego, że programista skopiował i wkleił kod, który został napisany dla jednego DOCTYPE i użył go dla innego.

Jeśli skopiujesz i wkleisz kod dla XHTML 1.0 do HTML 5 DOCTYPE, możesz spodziewać się tysięcy błędów.

Dlatego koniecznie weź to pod uwagę, jeśli przenosisz stronę do WordPressa - sprawdź, jaki DOCTYPE został użyty.

Może to zakłócać kompatybilność między przeglądarkami i międzyplatformową.

9. Czy strona posiada dane strukturalne Schema.org tam, gdzie ma to zastosowanie?

Schema jest kluczem do uzyskania rich snippets w Google.

Nawet jeśli Twoja witryna nie jest przystosowana do określonych elementów danych strukturalnych, istnieją sposoby, aby dodać do niej znaczniki strukturalne.

Po pierwsze, wykonanie audytu podmiotu jest przydatne do znalezienia tego, co Twoja witryna już robi.

Jeśli nic, możesz poprawić tę nierówność poprzez dodanie znacznika schema do takich rzeczy jak:

  • Nawigacja.
  • Logo.
  • Numer telefonu.
  • Niektóre elementy treści, które są standardowe na każdej stronie internetowej.

Sprawdź, czy używasz tylko jednego typu danych schematu i czy schemat działa zgodnie ze standardami Google.

10. Czy strona posiada XML Sitemap?

Jeden element rzadko przekłada się na zwiększenie ogólnej jakości strony, ale to jest jedno z tych rzadkich zwierząt.

Posiadanie mapy strony XML znacznie ułatwia wyszukiwarkom przeszukiwanie twojej strony.

Rzeczy takie jak błędy 4xx i 5xx w sitemapie, niekanoniczne adresy URL w sitemapie, zablokowane strony w sitemapie, sitemapy, które są zbyt duże, i inne kwestie powinny być rozpatrywane w celu określenia, jak sitemapa wpływa na jakość strony internetowej.

11. Czy strony docelowe nie są odpowiednio zoptymalizowane?

Czasami posiadanie wielu stron docelowych zoptymalizowanych dla tych samych słów kluczowych w witrynie nie sprawia, że witryna jest bardziej trafna.

Może to powodować kanibalizację słów kluczowych.

Posiadanie wielu stron docelowych dla tego samego słowa kluczowego może również rozcieńczyć link equity.

Jeśli inne witryny są zainteresowane linkowaniem do Twoich stron na dany temat, Google może rozcieńczyć link equity na wszystkich tych stronach na ten konkretny temat.

12. Czy plik robots.txt jest wolny od błędów?

Robots.txt może być poważnym problemem, jeśli właściciel strony nie skonfigurował go poprawnie.

Jedną z rzeczy, które mam tendencję do uruchomienia w audytach stron internetowych jest plik robots.txt, który nie jest skonfigurowany poprawnie.

Zbyt często widzę strony, które mają problemy z indeksacją i mają niepotrzebnie dodany następujący kod:

Disallow: /

To blokuje wszystkie roboty indeksujące od indeksowania strony od folderu głównego w dół.

Czasami trzeba uniemożliwić robotom indeksowanie określonej części witryny - i to jest w porządku.

Ale upewnij się, że sprawdzasz swój robots.txt, aby upewnić się, że Googlebot może indeksować najważniejsze strony.

13. Czy strona korzysta z responsywnego designu?

Minęły już czasy oddzielnych stron internetowych dla urządzeń mobilnych (wiesz, strony, które używają subdomen dla strony mobilnej: "mobile.example.com" lub "m.example.com").

Dzięki responsywnemu projektowi nie jest to już konieczne.

 

Zamiast tego, nowoczesna metoda wykorzystuje HTML 5 i CSS 3 Media Queries do stworzenia responsywnego projektu.

Jest to jeszcze ważniejsze wraz z pojawieniem się mobilnego indeksu Google ( mobile-first index).

14. Czy CSS i JavaScript są zablokowane w Robots.txt?

Jest to niezwykle istotne, aby przejść nad tym, ponieważ robots.txt nie powinien blokować zasobów CSS lub JS.

Google w lipcu 2015 roku wysłało masowe ostrzeżenie o blokowaniu zasobów CSS i JS.

Krótko mówiąc, nie rób tego.

Możesz sprawdzić, czy powoduje to problemy w teście Google mobile-friendly.

15. Czy w całej witrynie używane są nadmierne dynamiczne adresy URL?

Zidentyfikowanie liczby dynamicznych adresów URL i czy stanowią one problem może być wyzwaniem.

Najlepszym sposobem na to jest zidentyfikowanie, czy liczba dynamicznych adresów URL przewyższa statyczne adresy URL na stronie.

Jeśli tak, możesz mieć problem z dynamicznymi adresami URL wpływającymi na indeksowanie.

Utrudnia to wyszukiwarkom zrozumienie Twojej strony i jej zawartości.

Zobacz The Ultimate Guide to an SEO-Friendly URL Structure, aby dowiedzieć się więcej.

16. Czy witryna ma zbyt wiele linków?

Zbyt wiele linków może być problemem, ale nie w taki sposób, jak mogłoby się wydawać.

Google nie penalizuje już stron za posiadanie więcej niż 100 linków na stronie (John Mueller potwierdził to w 2014 roku).

Jednakże, jeśli masz więcej niż ta ilość - a może nawet znacznie więcej - może to być uznane za sygnał spamu.

Ponadto, po pewnym czasie, Google po prostu zrezygnuje z patrzenia na te wszystkie linki.

17. Czy strona ma adresy URL w łańcuchu Daisy-Chain i czy te przekierowania przekraczają 5 lub więcej?

Podczas gdy Google będzie śledzić do pięciu przekierowań, nadal mogą one stwarzać problemy.

Przekierowania mogą stwarzać jeszcze więcej problemów, jeśli są kontynuowane na nadmiernym terytorium - powyżej pięciu przekierowań.

Dlatego dobrym pomysłem jest upewnienie się, że Twoja witryna ma dwa przekierowania lub mniej, zakładając, że ten ruch nie wpływa na wcześniejsze wysiłki SEO na stronie.

Przekierowania są irytujące dla użytkowników, a po pewnym czasie, ludzie zrezygnują.

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać