Użytkownicy LinkedIn mogą teraz zająć się lukami w historii zatrudnienia dzięki opcjom w profilu pozwalającym wskazać, kiedy miały miejsce wydarzenia życiowe, takie jak urlop rodzicielski czy sabbatical.
Ponadto LinkedIn ułatwia freelancerom i osobom samozatrudnionym podawanie w profilu informacji o statusie zawodowym.
Aktualizacje te są kontynuacją ostatnich działań LinkedIn mających na celu ulepszenie profili użytkowników. Firma twierdzi, że wiele innych aktualizacji zostanie wprowadzonych w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Poniżej prezentujemy najnowsze usprawnienia w profilach użytkowników LinkedIn.
Nowe tytuły stanowisk, które mają pomóc w uzupełnieniu braków w karierze
LinkedIn daje użytkownikom możliwość dodawania nowych rodzajów tytułów zawodowych do swoich profili, aby wypełnić luki w tradycyjnych typach kariery.
Nowe nazwy stanowisk pozwalają pełnoetatowym rodzicom i opiekunom na dokładniejsze przedstawienie swoich ról, takich jak "stay-at-home mom", "stay-at-home dad" i "stay-at-home parent".
W przyszłości LinkedIn planuje dodać nowe pole w profilach użytkowników specjalnie dla przerw w zatrudnieniu, z opcjami takimi jak "urlop rodzicielski", "opieka rodzinna" czy "urlop naukowy".
LinkedIn twierdzi, że powodem dodania tych opcji do profili użytkowników jest w mniejszym stopniu stygmatyzacja związana z przerwami w karierze, a w większym z tym, jak pandemia zmusiła miliony rodziców do wstrzymania pracy, by opiekować się dziećmi.
LinkedIn przytacza dane, z których wynika, że praca kobiet była nieproporcjonalnie dotknięta pandemią w porównaniu do mężczyzn:
"Ponad 2,5 miliona kobiet odeszło z pracy podczas pandemii COVID-19, wiele z nich dobrowolnie, z powodu nagłego braku opieki nad dziećmi lub w celu zarządzania wirtualną nauką dla swoich dzieci....
Słyszeliśmy od naszych członków, zwłaszcza kobiet i matek, które tymczasowo przestały pracować, że potrzebują więcej sposobów na odzwierciedlenie przerw w karierze na swoim profilu z powodu rodzicielstwa i innych obowiązków życiowych."
LinkedIn dalej przytacza więcej danych pokazujących, że być może nie ma tak dużego piętna wokół przerw w zatrudnieniu, jak ludzie myślą:
"Piętno związane z przerwami w zatrudnieniu już zaczyna zanikać. Podczas gdy 72% osób poszukujących pracy uważa, że istnieje piętno związane z przerwą w karierze, 79% menedżerów zatrudniających zatrudniłoby dziś kandydata, który ma w swoim CV przerwę w karierze."
Należy sądzić, że pracodawcy są bardziej empatyczni w stosunku do przerw w karierze niż w jakimkolwiek innym momencie w niedalekiej przeszłości, biorąc pod uwagę niestabilność globalnego rynku pracy od czasu wybuchu pandemii.
W każdym razie, kandydaci mogą teraz uzupełnić braki w swojej karierze bezpośrednio na profilu LinkedIn, zanim jeszcze menedżerowie będą musieli o nie pytać.
Nowe opcje dla samozatrudnionych/freelancerów
Osoby pracujące na własny rachunek lub wykonujące pracę freelancera mogą teraz wymienić te prace na swoim profilu LinkedIn bez konieczności podawania pracodawcy.
Taka lista wygląda jak każda inna praca na profilu LinkedIn, tylko bez podanego pracodawcy. Zobacz przykład poniżej:
Wcześniej nie było tak łatwo użytkownikom LinkedIn zaznaczyć na swoim profilu, że pracują dla siebie. Każda nazwa stanowiska na profilu użytkownika musiała mieć dołączoną nazwę pracodawcy, co utrudniało wypełnianie wymaganych informacji osobom prowadzącym jednoosobową działalność.
Jest to niewątpliwie kolejna zmiana spowodowana pandemią, która doprowadziła wielu ludzi do samozatrudnienia i/lub pracy na własny rachunek.
Spodziewajcie się kolejnych zmian w profilach użytkowników LinkedIn, które będą wprowadzane w najbliższych miesiącach.
Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.
Warto przeczytać
- 20 kwietnia 2021
LinkedIn aktualizuje profile użytkowników o możliwość dodawania filmów wprowadzających oraz wprowadza zupełnie nowy tryb "Creator". Dzięki tym nowym funkcjom LinkedIn...
Czytaj dalej- 20 kwietnia 2021
Specjaliści od marketingu cyfrowego to gorący towar. W rzeczywistości, ostatnie badania przeprowadzone przez LinkedIn pokazują, że marketing cyfrowy jest jednym z 10...
Czytaj dalej