Marki na poziomie przedsiębiorstwa często mają złożone stosy technologiczne z integracjami wykraczającymi poza stronę internetową i sklep, w tym połączenia z bazami danych użytkowników, zarządzanie produktem, systemy analityki biznesowej i szersze systemy marketingowe, aby wymienić tylko kilka.
Chociaż złożoność tych stosów technologicznych wiąże się z większą liczbą ruchomych części, pozwalają one firmom osiągnąć skalowalność i spójność na poziomie przedsiębiorstwa.
Powszechnie stosy technologiczne dla przedsiębiorstw składają się z systemu zarządzania treścią (CMS), sieci dostarczania treści (CDN) oraz systemu zarządzania zasobami cyfrowymi (DAM). W tym artykule dowiesz się, czym jest DAM, jak jest wykorzystywany i dlaczego ma znaczenie dla strategii SEO w Twojej firmie.
Różnica między CDN a DAM jest dość subtelna, więc zacznijmy od tego.
Jaka jest różnica między CDN a DAM?
Dla niektórych firm połączenie CDN i DAM nie jest konieczne, ponieważ optymalizacje takie jak Cloudflare's Polish i Imperva's Smart Caching mogą zapewnić niezbędny poziom optymalizacji Front End Optimization (FEO).
CDN-y dostarczają statyczne pliki dla optymalnego czasu ładowania i szybszego czasu reakcji, podczas gdy DAM-y są zazwyczaj wykorzystywane do przechowywania i zarządzania danymi stojącymi za produktem lub usługą (takimi jak obrazy, filmy i pliki PDF).
Niektóre systemy CMS, takie jak WordPress, mają wbudowany menedżer mediów, z którego webmaster może edytować metadane i stosować optymalizacje z centralnego źródła.
DAM pozwala firmom na podobne działania, ale na znacznie większą skalę, a nie tylko do wykorzystania aktywów na stronie internetowej.
Rynek DAM jest konkurencyjny, z wieloma uniwersalnymi rozwiązaniami, jak również tymi przeznaczonymi dla konkretnych platform, takich jak Salesforce Commerce Cloud, SAP Hybris i Oracle - wszystkie one są platformami ecommerce na poziomie przedsiębiorstwa.
Przedsiębiorstwa handlu elektronicznego i detalicznego mogą generalnie odnieść największe korzyści z rozwiązań DAM, ponieważ mają duże portfele produktów i potrzebę spójnego, wysokiej jakości obrazu produktów we wszystkich materiałach (online i offline).
Na pierwszy rzut oka, korzystanie z DAM pozwala firmie na kontrolę:
- Przydatność aktywów i zapewnienie, że nieaktualne materiały są usuwane z użycia.
- Dostęp zespołu marketingowego tylko do tych mediów, na które firma posiada licencje, co może nie wydawać się ważne, dopóki nie weźmie się pod uwagę, że Google niedawno usunął swój 5-miliardowy adres URL z wyszukiwarki za naruszenie praw autorskich.
- Zapewnienie, że właściwe pliki multimedialne są używane przez właściwe zespoły wewnętrzne (i zewnętrzne).
Jak zarządzanie zasobami cyfrowymi wspiera SEO w przedsiębiorstwie
Więc, jak DAM może przynieść korzyści stronom internetowym przedsiębiorstw i ich wydajności SEO? Oto cztery ważne sposoby:
1. Bezstratna kompresja obrazów
Podobnie jak CDN, większość nowoczesnych DAM oferuje możliwość bezstratnej kompresji obrazów.
Bezstratna kompresja obrazu jest praktyką zmniejszania rozmiaru pliku obrazu znacznie bez wpływu na jego jakość, zmniejszając w ten sposób rozmiar pliku, który musi być przeniesiony, gdy strona się ładuje.
Jest to tylko jeden z elementów udanej optymalizacji obrazu pod kątem wyszukiwania i doświadczenia użytkownika.
W SEO, mówimy o użyciu różnych typów plików, takich jak WebP; jednak kodeki istnieją od bezstratnej kompresji różnych typów plików, począwszy od JPEG do WebP.
Zdolność DAM do wykonywania tych optymalizacji w locie jest coraz większa dzięki uczeniu maszynowemu, jak pokazano we wspólnym badaniu z University of Cambridge i University College London nad poprawą rozpoznawania jakości obrazu.
Zazwyczaj bezstratna kompresja jest wykonywana przez narzędzie innej firmy, które usuwa niepotrzebne metadane z pliku obrazu.
Większe przychody. Szczęśliwsi klienci.
Wreszcie udowodnić wartość swoich wysiłków marketingowych z CallRail. Nigdy więcej "co by było gdyby". Po prostu wyniki.
Jednak zaletą systemu DAM jest to, że metadane obrazu mogą być wprowadzane i zarządzane z centralnej lokalizacji.
Oznacza to, że administratorzy DAM muszą być świadomi potrzeb witryny z perspektywy prędkości SEO, i skonfigurowany, aby pomóc pomieścić.
2. Optymalizacja wymiarów obrazu
Kiedy patrzymy na optymalizację obrazu, początkowo skupiamy się na wielkości pliku obrazu i jak to wpływa na szybkość ładowania.
Ale dla stron ecommerce - gdzie obrazy produktów są głównym celem - i w sektorze luksusowym, wysokiej jakości obrazy są niezbędne.
DAM obsługujący obrazy może pomóc w skróceniu czasu potrzebnego na pełne wyrenderowanie strony.
Różnica pomiędzy document complete a fully rendered polega na tym, że w momencie document complete użytkownik może, teoretycznie, nawigować i korzystać ze strony w sposób funkcjonalny.
Przy pełnym renderowaniu, wszystkie zasoby i elementy wizualne są renderowane na stronie.
Negatywny wpływ na to może mieć dynamiczna zmiana rozmiaru obrazów w locie, tak aby były one odpowiednie dla urządzenia użytkownika.
Niektóre CMSy stron internetowych obchodzą to w ten sposób, że administrator wgrywa obrazy w różnych rozmiarach, które są ładowane niezależnie od siebie po wykryciu rozmiaru rzutni użytkownika.
Jest to żmudne i czasochłonne zadanie, polegające na odtworzeniu wystarczającej liczby wariantów obrazów (desktop, tablet, mobile).
Większość systemów DAM potrafi zautomatyzować ten proces i automatycznie dostosować wymiary obrazu (i rozmiar pliku) do rzutni użytkownika.
Dzięki zaawansowanej sztucznej inteligencji, większość systemów DAM potrafi również wykryć punkt centralny obrazu, tak aby po wykadrowaniu nadal działał i przekazywał właściwy komunikat.
3. Metadane i zmiana nazw plików
Kiedy patrzymy na optymalizację naszych obrazów dla SEO, zazwyczaj zalecamy:
- Optymalizację nazw plików graficznych tak, aby były one opisowe.
- Dołączenie podpisów pod obrazem.
- Dostarczenie opisu ALT obrazu.
Robienie tego na dużą skalę w dużym katalogu produktów, i to wielokrotnie (jeśli ręcznie wgrywasz różne rozmiary obrazów) nie jest dobrym wykorzystaniem czasu.
Większość DAM-ów rozwinęła się do punktu, w którym mogą automatycznie przepisywać nazwy plików produktów i metadane, takie jak tekst alternatywny i podpisy.
Jest to szczególnie przydatne, gdy duża liczba obrazów może być wariantami produktu lub konfigurowalna.
Możliwość skalowania metadanych w taki sposób dla obrazów pomoże Google (i innym wyszukiwarkom) zarówno w przetwarzaniu jak i lepszym zrozumieniu zawartości obrazu.
Może to poprawić widoczność Twoich obrazów zarówno w wyszukiwaniu obrazów, jak i w specjalnych blokach wyników treści, takich jak Featured Snippets, Rich Cards i Knowledge Panels.
4. Ochrona aktywów
Zdjęcia są niezwykle ważne w ecommerce i branżach luksusowych, a firmy będą inwestować w zdjęcia produktów, aby upewnić się, że wyglądają one jak najlepiej.
Ma to na celu nie tylko poprawę początkowego współczynnika konwersji, ale także umożliwienie użytkownikowi jak najlepszej oceny, czy produkt może spełnić jego potrzeby, teoretycznie zmniejszając potencjalne zwroty.
W większości systemów zarządzania zasobami cyfrowymi, można zautomatyzować znak wodny na zdjęciach, filmach i PDF-ach.
Może to być niezwykle ważne w powstrzymywaniu złych aktorów przed naśladowaniem marki klienta lub fałszywym podawaniem się za sprzedawcę produktów w celu oszukania użytkowników fałszywymi ofertami.
Jest to bardziej powszechne w przypadku drogich, luksusowych marek. Dobrym przykładem rozwiązania tego problemu w świecie rzeczywistym jest Barbour, który aktywnie działa na rzecz edukacji swoich odbiorców w zakresie identyfikacji zarówno podrabianych produktów, jak i fałszywych dystrybutorów.
Zarządzanie zasobami cyfrowymi i aktualizacja doświadczenia strony
Zarządzanie zasobami cyfrowymi będzie miało coraz większe znaczenie dla SEO w firmach, ponieważ Google nadal traktuje priorytetowo szybkość strony i doświadczenie użytkownika.
Optymalizacja ładowania zasobów będzie kluczowym aspektem strategii Twojej marki, aby osiągnąć optymalną wydajność Core Web Vitals w tym roku i w przyszłości.
Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.
Warto przeczytać
- 19 kwietnia 2021
Większość stron internetowych rośnie w wielkości i rozwija się organicznie. Początkowo, rdzeń stron docelowych na konkretnej niszy jest powiększony o kilka stron...
Czytaj dalej- 19 kwietnia 2021
Świat SEO ciągle się zmienia, ponieważ Google dostosowuje swój algorytm na podstawie danych o kliknięciach, szybkości strony, linków, lokalizacji, spersonalizowanych...
Czytaj dalej