Obecnie, wiele firm korporacyjnych kontynuuje rozwój swoich wewnętrznych zespołów marketingowych poprzez inwestowanie w zatrudnianie wyspecjalizowanych ekspertów.
Marketerzy cyfrowi, którzy specjalizują się w wyszukiwaniu i mają unikalne umiejętności, aby odnieść sukces jako ekspert SEO w przedsiębiorstwie, są coraz bardziej poszukiwani.
W rzeczywistości, nastąpił 10% wzrost popytu na wyszukiwanie słów kluczowych związanych z pracą SEO w listopadzie 2020 roku, w porównaniu do roku wcześniej, zgodnie z danymi platformy Conductor (ujawnienie: pracuję dla firmy).
W tym wpisie dowiesz się, dlaczego powinieneś zatrudnić SEO w przedsiębiorstwie, jakiego typu specjalisty możesz potrzebować, gdzie znaleźć najlepszych kandydatów, czego szukać, jeśli chodzi o kandydatów, i więcej.
Dlaczego warto zatrudnić specjalistę SEO dla przedsiębiorstw?
Specjaliści SEO są zaufanymi doradcami odpowiedzialnymi za napędzanie wzrostu Twojej marki i wzmacnianie jej pozycji na głównych rynkach.
Specjalista SEO jest ewangelistą wszystkiego, co dotyczy marketingu organicznego. SEO, w przeciwieństwie do wielu innych dyscyplin marketingowych, jest sportem zespołowym wymagającym ścisłej współpracy pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami.
Istnieje również potrzeba wyjątkowych umiejętności komunikacyjnych i zarządzania projektami na poziomie przedsiębiorstwa.
Wewnętrzny ekspert ds. SEO w przedsiębiorstwie będzie zarządzał wielofunkcyjną współpracą z innymi grupami zajmującymi się treścią, stronami internetowymi, marketingiem i UX/UI, aby zapewnić widoczność firmy w czasie wyszukiwania przez klientów.
Dodatkowo, wewnętrzny specjalista SEO uzupełni podstawowy zespół marketingowy, mając nadzór nad mediami należącymi do marki.
Jakiego typu specjalistę SEO trzeba zatrudnić?
Zidentyfikowanie odpowiedniego specjalisty SEO powinno być twoim głównym priorytetem, przy współudziale całego zespołu.
Specjaliści SEO z głębszym zapleczem merytorycznym będą ekspertami w wyszukiwaniu słów kluczowych, redagowaniu i pisaniu. Specjaliści SEO z większą wiedzą techniczną skupią się na optymalizacji strony, linkowaniu poza stroną, rozwiązywaniu problemów z błędami na stronie oraz tworzeniu stron internetowych.
W niektórych przypadkach warto zatrudnić specjalistę SEO z doświadczeniem w zarządzaniu projektami.
Czy ta osoba będzie indywidualnym współpracownikiem, czy też będzie zarządzać zespołem innych zasobów treści, takich jak copywriterzy i redaktorzy?
Pamiętaj, że Twoi kandydaci będą musieli mieć doświadczenie w zarządzaniu i rozwijaniu zespołu pod sobą.
Po określeniu rodzaju profesjonalisty SEO do zatrudnienia, stwórz atrakcyjny opis stanowiska, aby przyciągnąć potencjalnych kandydatów. Pamiętaj, aby zawrzeć w nim informacje na temat tego, co przyszły specjalista SEO będzie nadzorował, jakie narzędzia będzie wykorzystywał oraz jakie wcześniejsze doświadczenie lub tło powinien posiadać.
Twój opis powinien zachęcić kandydatów do dowiedzenia się więcej o potencjalnym przeniesieniu się do firmy i skupieniu się na jednej marce lub branży.
Jak specjalista SEO wpłynie na sukces?
Niektóre z natychmiastowych korzyści płynących z zatrudnienia wewnętrznego SEO obejmują:
- Zwiększenie widoczności treści.
- Wyższy ranking wyników wyszukiwania.
- Zwiększenie współczynnika klikalności konwersji.
Większe przychody. Szczęśliwsi klienci.
Wreszcie udowodnić wartość swoich działań marketingowych z CallRail. Nigdy więcej "co by było, gdyby". Po prostu wyniki.
Biorąc pod uwagę relacje międzyfunkcyjne, Twój specjalista SEO zmniejszy ramy czasowe optymalizacji treści na stronie, budując efektywne partnerstwo z zespołami ds. treści i rozwoju sieci.
Twój specjalista SEO pomoże zwiększyć sprawność wszystkich inicjatyw związanych z siecią.
Gdzie obecnie działają tego typu specjaliści SEO?
Profesjonalistów SEO można znaleźć w różnych branżach i dyscyplinach.
Dobrym miejscem do poszukiwań są agencje cyfrowe.
Specjaliści SEO zazwyczaj nadzorują inicjatywy techniczne dla klientów z wielu branż.
Niektórzy specjaliści SEO mogą być już w firmie i skupiać się na optymalizacji treści i zarządzaniu projektami.
Podczas rozmowy kwalifikacyjnej z tymi specjalistami SEO, upewnij się, że są oni w pełni zaangażowani w zarządzanie jedną marką w porównaniu do kilku, które mogą nadzorować w agencji.
Istnieją również obszary, w których można znaleźć duże talenty SEO poza głównymi miastami.
Jeśli Twój zespół jest przyjazny dla osób zdalnych, rozważ poszukiwania w innych wschodzących miastach, takich jak te na Środkowym Zachodzie, lub w innych obszarach wiejskich.
Chociaż ci specjaliści SEO mogą w większym stopniu opierać się na doświadczeniu freelancera, mogą również posiadać umiejętności techniczne i wiedzę niezbędną do osiągnięcia sukcesu przez Twoją markę.
Jeśli zatrudniasz zdalnie, upewnij się, że wszystkie harmonogramy są zgodne z odpowiednimi strefami czasowymi.
Kto powinien przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem na SEO dla firm?
Udział kilku osób w procesie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem na specjalistę SEO zapewnia dopasowanie w zespołach wielofunkcyjnych.
Daje to również kandydatowi możliwość całościowego zrozumienia, z kim będzie ściśle współpracował.
Oto niektórzy ze standardowych panelistów rozmowy kwalifikacyjnej:
Główny zespół marketingowy
Czy ta osoba będzie dobrze pracować w ramach większej organizacji marketingu?
Będą one w stanie przyczynić się do trafienia metryki, że marketing ma w miejscu?
Rozważmy włączenie szefa marketingu lub CMO, aby zapewnić kandydata z długoterminowej perspektywy, gdzie firma jest patrząc rozwijać się w przyszłości.
Zespoły ds. treści/kopii
Jak ta osoba będzie skutecznie współpracować z interesariuszami treści?
W jaki sposób wprowadzi najlepsze praktyki SEO do naszego procesu tworzenia treści?
Punkty bonusowe, jeśli twój kandydat ma doświadczenie lub zainteresowanie w tworzeniu treści, dla dodatkowego wsparcia treści w dół drogi.
Zespoły techniczne
Zrozumienie partnerstwa pomiędzy rozwojem stron internetowych a funkcjami UI/UX w odniesieniu do optymalizacji stron internetowych.
Dzięki spotkaniu z zespołami technicznymi, Twój kandydat ma możliwość określenia najbardziej efektywnego sposobu budowania udanej relacji.
W zależności od poziomu SEO szukasz zatrudnić, rozważyć niektóre z tych pytań wywiadu SEO podczas procesu wywiadu kandydata.
Te pomocne wskazówki i sugestie zapewnią właściwą weryfikację kandydatów z perspektywy technicznej, merytorycznej i dopasowania do zespołu.
Kiedy Twój specjalista SEO dla firm może zacząć pracę?
Po zidentyfikowaniu specjalisty SEO (gratulacje!), należy upewnić się, że jest on przygotowany na sukces dzięki solidnemu doświadczeniu w zakresie wdrażania.
Jakie niezbędne zasoby i technologie będą mu potrzebne?
Z kim powinien zapoznać się specjalista SEO?
Tworząc skuteczny harmonogram wdrażania, będziesz miał szybki okres rampy i będziesz w stanie zapewnić wpływ na organizację marketingu znacznie szybciej.
Po okresie wdrożenia, zdefiniuj, w jaki sposób będzie mierzony sukces Twojego specjalisty SEO.
Co osiągnie on w ciągu pierwszych 90, 180 i 360 dni?
Jak będzie wyglądała trajektoria rozwoju tej osoby za ponad 2 lata?
Jak strategia organiczna Twojego zespołu marketingowego będzie ewoluować wraz z pracą, którą wykona Twój specjalista SEO w tym czasie?
Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.
Warto przeczytać
- 19 kwietnia 2021
Większość stron internetowych rośnie w wielkości i rozwija się organicznie. Początkowo, rdzeń stron docelowych na konkretnej niszy jest powiększony o kilka stron...
Czytaj dalej- 19 kwietnia 2021
Świat SEO ciągle się zmienia, ponieważ Google dostosowuje swój algorytm na podstawie danych o kliknięciach, szybkości strony, linków, lokalizacji, spersonalizowanych...
Czytaj dalej