Projektowanie stron internetowych z uwzględnieniem SEO stwarza nowe możliwości dla marketerów cyfrowych i projektantów stron internetowych poszukujących przewagi konkurencyjnej.

Konwersje na stronach internetowych zależą od tego, jak dobrze strony internetowe pomagają ludziom w podejmowaniu decyzji, począwszy od zapytań wyszukiwania.

Twoja rola jako SEO polega na tym, aby strony internetowe pojawiały się w wynikach wyszukiwania w dokładnym momencie dla dokładnie tych osób, które o nie proszą.

Zaawansowany marketing internetowy uważa, że doświadczenie użytkownika strony internetowej, aby trzymać lądowanie, co przenosi je do sfery projektowania stron internetowych.

Zabawa jest dowiedzieć się, kim są ci ludzie, więc można kierować je w wyszukiwarkach i decyzji projektowania stron internetowych.

Większość czasu firmy mają dość dobry pomysł, kto próbuje sprzedawać produkty do i kto może korzystać z ich usług.

  • Jakie są kawałki, których może nam brakować?
  • Dlaczego nastąpił wzrost liczby pozwów dotyczących dostępności stron internetowych ADA?
  • Dlaczego warto studiować neurobiologię i ludzkie zachowania, ekonomię behawioralną i to, jak ludzie sortują, wyszukują i filtrują informacje?
  • Jak możemy zastosować setki badań do projektowania stron internetowych i marketingu?

Web design

Warstwa ludzka marketingu w wyszukiwarkach

Jeśli jesteś profesjonalistą SEO, Twoim głównym zadaniem jest sprawić, aby strony internetowe zajmowały wysokie pozycje w wyszukiwarkach dla określonych terminów.

Nie zawsze jest to łatwe zadanie, jeśli strony nie są zaprojektowane zgodnie z odpowiednimi standardami W3C lub nie są odpowiednio utrzymywane, co powoduje problemy z wydajnością, które są zauważane przez wyszukiwarki.

Co się dzieje, gdy osoba kliknie na dobrze ocenianą stronę?

Holistyczne UX i SEO to praktyka optymalizacji całościowego doświadczenia użytkownika, zamiast traktowania niektórych jego części.

Istnieje od prawie 20 lat, ale nie była stosowana powszechnie, a o projektowaniu integracyjnym słyszano jeszcze rzadziej.

Holistyczne podejście obejmuje:

  • Dostępność strony internetowej.
  • Architekturę informacji.
  • Ludzkie zachowanie.
  • Marketing w mediach społecznościowych.
  • Perswazyjny web design.
  • Pisanie treści.

Części, które ludzie mogą zobaczyć, posłuchać lub wejść w interakcję z komputerem, urządzeniem mobilnym lub pomocniczym, zawierają ukryte wewnątrz możliwości, które marketerzy wyszukiwarek mogą zbadać.

To, co kryje się za zrozumieniem ludzi jako użytkowników, oprócz botów wyszukiwarek, to wydajność stron, przeglądarki, systemy operacyjne, uczenie maszynowe i mnóstwo kodu o różnym smaku.

Ta odkrywcza droga nie ma końca - dlatego SEO nigdy nie umrze.

Cyfrowi marketerzy, którzy bawią się projektowaniem konwersji i perswazyjną architekturą, wplatają to wszystko w doświadczenie małego urządzenia w telefonie komórkowym.

A potem, jeśli chcesz być na czasie, szukasz ludzi, których zapomniałeś obrać za cel swoich strategii marketingowych, takich jak osoby niepełnosprawne lub z drobnymi upośledzeniami, które utrudniają wyszukiwanie lub interakcję ze stronami internetowymi bez pomocy, oprogramowania lub urządzenia wspomagającego.

Dostępny rynek docelowy

Wiem, co sobie myślisz. Profesjonalista SEO musi zajmować się tylko pozycjonowaniem stron, aby jego klienci generowali przychody.

A co, jeśli nie jesteś skierowany do wszystkich, którzy szukają strony twojego klienta?

Ludzie używają komputerów w sposób, którego wcześniej nie brałeś pod uwagę. Nie tylko to, każdy chce mieć równy dostęp do stron internetowych i zadań.

Na przykład, możliwość pobrania kuponu powinna być taka sama dla wszystkich. Zamawianie pizzy lub robienie zakupów z dostawą do domu przez Internet powinno być dostępne dla wszystkich.

Osoba niewidoma, która chce zarezerwować usługę dla widzącego przyjaciela, powinna móc to zrobić za pomocą czytnika ekranu bez żadnych barier.

Osoba niespokojna, szukająca naturalnych środków leczniczych, potrzebuje uspokajającego i uporządkowanego doświadczenia użytkownika.

Technologia tworzy inkluzywność

Lata badań nad tym, jak ludzie korzystają z komputerów, szukają informacji i prowadzą działania online, doprowadziły do ekscytujących postępów w uczeniu maszynowym.

Jednym z przykładów jest ogromny postęp algorytmu Google w zakresie BERT. Podobnie jak aktywowane głosem oświetlenie domowe, transkrypcja podcastów i dodawanie zamkniętych napisów do filmów.

Teraz wiemy, że wybór czcionki, wybór koloru, kiedy używać koloru, jak poinstruować telefony komórkowe do renderowania stron, jak ułożyć treść na stronach internetowych w celu poprawy zrozumienia, a gdzie umieścić linki i wezwania do działania są wszystkie czynniki do rozważenia przy projektowaniu stron internetowych, które będą z powodzeniem odpowiadać na dokładne wyniki wyszukiwania.

  • Kto potrzebuje, abyśmy dbali o te rzeczy?
  • Czy są one uwzględnione w wymaganiach biznesowych?
  • Czy Twoi programiści są przeszkoleni w zakresie tego, jak osoby słabowidzące lub nieposiadające myszki komputerowej poruszają się po stronach internetowych?
  • Czy ludzie zadają pytania w ten sam sposób, czy też wybierają słowa o różnych znaczeniach w zależności od kultury?

Pamiętaj, że naszym zadaniem jest pomaganie ludziom w podejmowaniu decyzji, niezależnie od tego, czy rozpoczyna się to w wyszukiwarce, czy po wejściu na stronę.

Nie jesteśmy w stanie zrobić tego ani jednego, ani drugiego bez prawdziwego zrozumienia ludzi i ich nawyków związanych z zachowaniem w sieci.

Niestety, firmy zapominają o wielu osobach.

Jest to jeden z powodów pozwów ADA, ale naprawdę nie jest to nowa rewelacja.

Tradycyjnie firmy spędzają lata na testowaniu i dostosowywaniu się do tego, czego ich zdaniem chcą ich klienci.

Inclusive design oznacza, że strony internetowe działają dla wszystkich.

Arystoteles, ślepy potwór

Co łączy te postaci z Ulicy Sezamkowej?

  • Babcia Ptaszyna
  • Zapominalski Jones
  • Koń Buster
  • Arystoteles
  • Honkers
  • Dingers
  • Simon Soundman
  • Szlamowaty Robak

Każdy z nich miał jakąś specjalną potrzebę, niepełnosprawność lub upośledzenie.

Nie są one popularne ani tak pamiętne jak Bert, Ernie i Prairie Dawn.

Arystoteles był niewidomym potworem stworzonym przez Ulicę Sezamkową w celu zwiększenia świadomości na temat integracji osób niepełnosprawnych. Robak Ślimak nie mówi.

Koń Buster pomagał Zapominalskiemu Jonesowi, kowbojowi, który zawsze o czymś zapominał. Honkersi porozumiewali się tylko poprzez trąbienie, a nie za pomocą słów.

Jeśli przestudiujesz postaci lalek z Ulicy Sezamkowej, jednym z interesujących odkryć jest to, że wiele z nich miało przyjaciela, który pomagał im w czymś, np. w walce z lękiem, próbował coś zapamiętać lub komunikował się z innymi.

W ten subtelny sposób, inkluzja jest nauczana.

Projektowanie integracyjne obejmuje szerszy rynek docelowy

Inkluzywność oznacza, że każdy ma szansę na bycie włączonym, niezależnie od tego, czy jest niepełnosprawny, czy nie, lub ma niewielką wadę, która utrudnia mu robienie tego, co inni mogą robić.

Kiedy firma decyduje się na zbudowanie strony internetowej i reklamowanie jej po uruchomieniu, musi bezwzględnie zatrudnić lub przeszkolić pracowników w zakresie projektowania inkluzywnego.

Typową praktyką dla projektantów stron internetowych i specjalistów SEO jest tworzenie person użytkownika i modeli mentalnych, aby pomóc ich projektom skupić się na tym, kto jest zamierzonym użytkownikiem docelowym.

Najlepiej, jeśli te modele użytkownika są oparte na prawdziwych ludziach i testowane z nimi w ich naturalnym środowisku, przy użyciu ich specyficznej technologii wspomagającej.

Korzyści płynące z jednolitego, holistycznego, integracyjnego podejścia obejmującego SEO, użyteczność, dostępność, architekturę informacji i czytelną treść są nieograniczone.

Kroki do projektowania integracyjnego

Strona internetowa, która odmawia funkcjonowania dla każdego, staje się łatwym celem dla shout-outów w mediach społecznościowych, złych opinii o marce i pozwu w sprawie strony ADA.

Nie każda firma zgadza się zainwestować w testy dostępności strony internetowej lub szkolenia dla swoich programistów, co stawia ją w niekorzystnej sytuacji, zarówno pod względem prawnym, jak i wizerunkowym. Firma, która ignoruje potrzeby użytkowników, robi to na własne ryzyko.

Główna dyrektywa, która ma pomóc odwiedzającym witrynę podejmować dobre decyzje podczas pobytu na Twojej stronie, rozpada się, gdy wsparcie dla nich zostaje usunięte.

  • Czy mogliby oni czytać Twoje strony na swoich urządzeniach mobilnych?
  • A co z urządzeniami mobilnymi z włączonymi ustawieniami dostępności?
  • Czy byli w stanie zrozumieć, co zrobić i gdzie pójść na Twojej stronie będąc w stanie niepokoju?
  • Czy widzieli i rozumieli Twoje treści?
  • Czy odwiedzający byli w stanie korzystać z formularzy na dowolnym urządzeniu komputerowym, z lub bez wskaźnika myszy?

Jeśli prowadzisz badania konkurencji, sprawdź, czy na stronach innych marek pojawiają się komentarze osób, które w ogóle nie mogą korzystać z witryny.

Poniżej przedstawiamy kilka sugestii dotyczących projektowania integracyjnych stron internetowych dla profesjonalistów SEO:

  • Unikaj zmuszania odwiedzających do dzwonienia do działu obsługi klienta jako jedynej metody kontaktu. Zapewnij alternatywne rozwiązania, takie jak dostępny formularz lub kontakt mailowy.
  • Nigdy nie czyń rozmowy telefonicznej jedynym sposobem kontaktu, jeśli ktoś ma problem z korzystaniem z Twojej strony. Wymaga to ujawnienia swojej niepełnosprawności, co jest poniżające, a poza godzinami pracy może nie być natychmiastowej pomocy. Jeśli Twoje formularze PDF nie są dostępne, to dyskryminacją jest "sprawić, żeby do nas zadzwonili, a my możemy wysłać to pocztą".
  • Podczas optymalizacji dokumentów, takich jak PDF, PowerPoint i Word, muszą one być również dostępne. Adobe posiada narzędzie do sprawdzania dostępności, które pokazuje błędy i pomaga je naprawić. Alternatywa dla tych dokumentów, taka jak wersja HTML, pomaga spełnić wymagania standardu WCAG2.1.
  • Przejrzyj kod źródłowy. Generyczne
    , , i

    elementy zamiast semantycznych znaczników stwarzają problemy dla czytników ekranu.

  • Przejrzyj widżety i wtyczki, aby upewnić się, że mają one sens dla użytkowników czytników ekranu. Muszą one odpowiednio eksponować informacje o nazwach, rolach i wartościach komponentów zgodnie z technikami ARIA.
  • Nie zmieniaj sformułowań na stronach typu Kontakt, O nas i podobnych. Wielu użytkowników czytników ekranu przeszukuje stronę pod kątem określonych słów kluczowych lub fraz, aby szybko dostać się do tych stron. Zmiana brzmienia tych stron uniemożliwia im ich odnalezienie.
  • Zwracaj uwagę na nagłówki. Główną treść strony internetowej należy rozpoczynać od nagłówka poziomu 1 (

    ), bez żadnych innych nagłówków przed nim. Podrozdziały strony powinny być nagłówkami poziomu 2 (),

    a podrozdziały w nich oznaczone jako poziom 3 (

    ). Tak, są wyjątki. To jest zalecana wytyczna.

  • Rozbijajduże ilości treści za pomocą podtytułów, wypunktowań, obrazków ilustracyjnych (z atrybutami alt), krótszych zdań i mniejszych akapitów. Unikaj rozproszeń, jeśli chcesz pomóc ludziom zapamiętać, co czytają lub dlatego, że ich reakcje na ADHD lub dysleksję właśnie wystrzeliły do poziomu ostrzeżeń DEFCON 1.
  • W przypadku wiadomości lub artykułów na blogu, umieść uproszczone streszczenie ważnych punktów na początku historii.
  • Zdolności sensoryczne danej osoby nie powinny uniemożliwiać lub utrudniać odbioru informacji. Łatwym przykładem są hashtagi. W przypadku fraz, należy pisać wielką literą pierwsze słowo. Przykład: #BestDayEver

Inclusive design otwiera świat możliwości dotarcia do jeszcze większej grupy docelowej. Wykracza to poza podstawową użyteczność i taktykę perswazyjnego projektowania.

Dla programistów, dodanie ARIA i tworzenie dostępnych aplikacji JavaScript i mobilnych to nowy plac zabaw. Nie ma wystarczającej liczby osób przeszkolonych w zakresie dostępności i QA, aby sprostać zapotrzebowaniu.

Unikanie pozwów sądowych związanych z dostępnością ADA skłania wiele firm do poszukiwania specjalistów od dostępności. Wielu konsultantów SEO i agencji dodaje dodatkowe usługi, aby włączyć projektowanie integracyjne i dostępność.

Dzieje się tak nie tylko po to, aby zapobiec groźbie procesu sądowego, ale dlatego, że ich klienci inwestują w budowanie swojej marki i sprostanie dzisiejszym wysoce konkurencyjnym wyzwaniom marketingowym.

SEO i projektowanie integracyjne to wielkie możliwości dla Ciebie.

 

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać