Świat SEO ciągle się zmienia, ponieważ Google dostosowuje swój algorytm na podstawie danych o kliknięciach, szybkości strony, linków, lokalizacji, spersonalizowanych wyników i wielu innych czynników.

W ecommerce, pandemia podkreśliła potrzebę dla organizacji, aby być zwinnym w swoich strategiach marketingowych i skupić się na zwiększaniu ruchu organicznego, aby chronić markę, gdy budżet płatnych mediów może wymagać cięć.

To, czego nauczyliśmy się w zeszłym roku, to fakt, że kiedy czasy stają się trudne, konsumenci zwracają się w stronę wyszukiwania, aby znaleźć odpowiedzi na każdą swoją potrzebę.

Posiadanie solidnej strategii SEO dla ecommerce jest kluczem do pozycjonowania Twojego przedsiębiorstwa, aby przetrwać każdą burzę.

Jak zmieniły się zachowania zakupowe online

Wiele marek zostało zmuszonych do zamknięcia działalności w 2020 roku, a dla niektórych z nich zamknięcia te okazały się ostateczne.

Pod koniec 2020 roku firma Coresight Research podała, że ponad 8000 sklepów zostało zamkniętych na stałe, a szacunki mówią o 25000 potencjalnych zamknięciach.

Zamknięcie fizycznych sklepów detalicznych będzie miało jeszcze większy wpływ na branżę ecommerce niż ogromne 9,800 sklepów, które zostały zamknięte w 2019 roku.

Te zmieniające życie wydarzenia drastycznie zmieniły zachowania zakupowe.

W rzeczywistości, badania Shopify wykazały, że w szczytowym momencie pandemii COVID-19, 10 lat wzrostu ecommerce wydarzyło się w ciągu zaledwie 90 dni.

Wciąż nie ma pewności, w jaki sposób może to wpłynąć na gospodarkę w pozostałej części roku.

Z tym wszystkim, co się wydarzyło, nawyki zakupowe podlegają ciągłym wahaniom, podobnie jak wydatki na marketing w 2021 roku.

 

e-commerce

 

Nie zapomnij o SEO, kiedy przechodzisz od sprzedaży offline do online

W ostatniej ankiecie dotyczącej sprzedaży detalicznej, sprzedawcy podzielili się swoimi reakcjami na to, jak planują przejść od sprzedaży offline do online.

  • 23% planuje zatrudnić lub przesunąć zasoby do ecommerce.
  • 77% planuje zmienić kampanie marketingowe.
  • 42% planuje złagodzić swoje obecne zasady dotyczące zwrotów.
  • 28% zwalnia pracowników.
  • 42% planuje wstrzymać odbiór towaru w sklepie i dostępność zwrotów.

Jedną z taktyk, na którą detaliści powinni zwrócić większą uwagę jest SEO.

Google przetwarza ponad 40 000 zapytań w każdej sekundzie i około 3,5 miliarda wyszukiwań dziennie.

Optymalizacja witryny pod kątem wysokich pozycji na stronach wyników wyszukiwania i częstego wyszukiwania docelowych słów kluczowych może przynieść znaczące rezultaty dla przedsiębiorstwa na długie lata.

3 kluczowe obszary SEO dla firm, które pozwolą im wygrać w e-commerce

Jeśli planujesz dostosować swoją strategię sprzedaży online, skorzystaj z wyszukiwania organicznego jako głównego kanału, który ma potencjał, aby napędzić natychmiastowy ruch i przychody.

1. Architektura informacji

 

Architektura informacji powinna być wykorzystywana do strukturyzacji stron internetowych w taki sposób, aby zwiększyć możliwości wyszukiwania i użyteczność zarówno dla wyszukiwarek, jak i użytkowników końcowych.

Większe przychody. Szczęśliwsi klienci.
Wreszcie udowodnić wartość swoich wysiłków marketingowych z CallRail. Nigdy więcej "co by było gdyby". Po prostu wyniki.

Rozpocznij bezpłatny okres próbny

REKLAMA

Mówiąc prościej, CallRail bierze złożoność strony internetowej i zamienia ją w zrozumiałą strukturę.

Jeśli Ty nie możesz znaleźć czegoś na swojej stronie, boty wyszukiwarki Google również nie znajdą tego łatwo (nie mówiąc już o kupujących).

Organizacja informacji w witrynie staje się tym bardziej skomplikowana, im bardziej zagłębiamy się w taksonomię witryny.

Witryny mają strukturę kategorii i podkategorii, a następnie fasetowanych stron nawigacyjnych.

Weźmy na przykład REI; kategorie najwyższego poziomu nie powinny być zbyt trudne do rozgryzienia.

Ich nawigacja w nagłówku zawiera takie rzeczy jak camping i turystyka, wiosłowanie, bieganie, jazda na rowerze itp.

 

Jednak, gdy przejdziesz w dół do rzeczywistych stron z listą produktów (PLP) lub stron matrycy produktu (strona PMP), na przykład, rzeczy stają się bardziej wymagające.

Musisz zorganizować filtrowaną zawartość w prosty i efektywny sposób, jednocześnie dając użytkownikom opcje filtrowania i wyszukiwania informacji.

 

Nie tylko trzeba zorganizować wszystkie te informacje, ale są też inne obszary, takie jak blogi, fora społecznościowe lub przewodniki, które muszą być zorganizowane w sposób, który pomoże wyszukiwarkom zrozumieć, jak istotne są dla zapytania wyszukiwania.

Po zorganizowaniu wszystkich tych informacji, można zbudować plan wokół tego, jak lepiej zorganizować te informacje na swojej stronie, aby ułatwić wyszukiwarkom indeksowanie go.

Organizując taksonomię witryny, rozważ typy informacji, których konsument będzie potrzebował podczas przechodzenia przez podróż kupującego do konwersji.

Wiele stron firmowych organizuje tematy w wiadra słów kluczowych wokół nadrzędnych idei tematycznych. To pozwala im zrozumieć, czy zorganizowali i stworzyli treści wokół głównych obszarów tematycznych.

Zaplanowanie tego wszystkiego może być trudne, ale sugeruję, aby najpierw ustalić wiadra treści.

W przypadku REI, można by wziąć główne wiadro z plecakami i zacząć organizować rzeczy w ten sposób:

 

Pro Tip: Narzędzia takie jak MarketMuse mogą pomóc organizacjom w zrozumieniu luk w ich strategii SEO. Po uzyskaniu tych danych, można uporządkować informacje na stronie w oparciu o plan SEO, który zajmie się tymi lukami.

Teraz, kiedy już zebrałeś i zorganizowałeś informacje o swojej witrynie, dwie najważniejsze rzeczy do optymalizacji architektury informacji pod kątem SEO to łatwość wyszukiwania i użyteczność.

2. Findability

Znajdowalność odnosi się do zdolności botów wyszukiwarek i użytkowników końcowych do znalezienia treści na Twojej stronie przy użyciu linków wewnętrznych, linków zewnętrznych, sitemaps i wewnętrznego wyszukiwania strony.

Uporządkowane informacje plasują się wyżej w wyszukiwarce Google ze względu na ich dostępność i możliwość odnalezienia.

Google wykorzystuje budżet na indeksowanie w oparciu o autorytet witryny, aby znaleźć i przetworzyć informacje na stronie.

Krytyczną częścią SEO dla firm jest pomoc Google i innym wyszukiwarkom w znalezieniu najważniejszych informacji, bez wydawania całego budżetu na indeksowanie na JavaScript, CSS i inne pliki, które powinny być wyłączone z indeksowania.

Nie jest to problem w przypadku mniejszych witryn, ale jeśli chodzi o duże witryny korporacyjne, mogą istnieć setki tysięcy, a nawet miliony stron, przez które Google musi przebrnąć, aby znaleźć informacje przydatne dla kupującego.

Źródło: Google Search Console Data

Świetnym sposobem na zrozumienie, jakie informacje Google znajduje w Twojej witrynie, jest spojrzenie na dane Google Search Console (GSC).

Dane te dadzą Ci obraz stron, które Google indeksuje w Twojej witrynie, jak pokazano na powyższym wykresie raportu indeksowania.

Celem jest, aby pomóc Google być skuteczne, gdy przychodzą do witryny i znaleźć przydatne informacje tak szybko, jak to możliwe.

Analizując dane GSC, możesz szybko zrozumieć, jakie strony są znajdowane i indeksowane.

Wykorzystaj te dane, aby upewnić się, że używasz protokołów robots.txt lub znaczników meta robots noindex w odpowiedni sposób i daj znać Google, że nie powinien indeksować tych stron.

Kluczowy wniosek: Użycie protokołu robots.txt sugeruje Google, że strona nie powinna być indeksowana. Nie gwarantuje to jednak, że Google nie będzie indeksować strony, więc możesz nadal widzieć ją zaindeksowaną. Jeśli jest to problem, możesz:

1) Wstawić meta tagi noindex w adresach URL, które mają zostać usunięte.

2) Bądź cierpliwy i monitoruj GSC, aby zobaczyć, czy Google usuwa strony, gdy są one indeksowane przez Google.

3) Ręcznie sprawdź, czy adresy URL zostały usunięte z indeksu Google, wykonując wyszukiwanie site:URL.

4) Dodaj parametry adresów URL do pliku robots.txt, które mają być odrzucone, aby zaoszczędzić budżet na indeksowanie.

3. Użyteczność

Użyteczność jest powszechnie określana jako User Experience, połączenie interfejsu użytkownika i architektury informacji.

Google ogłosiło w maju, że zaprezentuje nowy algorytm rankingowy Page Experience, specjalnie zaprojektowany do oceny i klasyfikacji stron w oparciu o to, jak użytkownicy postrzegają doświadczenie interakcji z Twoją stroną internetową.

W tworzeniu skutecznej struktury informacji dla SEO, ważne jest, aby pamiętać, które strony są najbardziej wartościowe dla Twojej organizacji.

Im wyżej w architekturze witryny znajduje się dana strona, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie ona w stanie uplasować się na konkurencyjne słowa kluczowe.

Zacznij od szerokich stron i kieruj się w dół do stron skoncentrowanych na konwersji.

Takie podejście prowadzi użytkowników od góry lejka sprzedażowego do dołu lejka konwersji w naturalny sposób, w miarę jak użytkownicy badają, uczą się i konwertują.

Na przykład, niektóre warianty, które należy rozważyć podczas budowania architektury informacji obejmują:

  • Płeć (męska, żeńska, unisex), kolor, rozmiar (mały, średni, duży, itd.), typ rozmiaru (regularny, petite, ciążowy, itd.), grupa wiekowa i system rozmiarów.
  • Marka, płeć, typ produktu (góra, dół, sukienka, itd.) i atrybut (kolor, rozmiar, materiał, itd.).
  • Produkty sezonowe takie jak stroje kąpielowe, plecaki czasami używają okazji jako atrybutu w tytule wraz z typem produktu, atrybutem, itp.

Wykorzystanie badań słów kluczowych pomoże podjąć decyzję o tym, jak ułożyć stronę najbardziej efektywnie pod kątem wyszukiwania organicznego.

 

W przykładowej tabeli powyżej widać, że skarpetki podkolanówki mają znacznie większy wolumen wyszukiwania (średnio 33 100 wyszukiwań miesięcznie) niż termin crew socks (wolumen wyszukiwania średnio 18 100 wyszukiwań miesięcznie).

Jeśli sprzedajesz oba style skarpetek i musiałeś zdecydować się na link do dodania do nawigacji, chciałbyś położyć większy nacisk na kategorię/podkategorię/dział skarpetek typu knee-high, biorąc pod uwagę większy wolumen wyszukiwania.

Optymalizacja strony w celu poprawy rankingów Ecommerce

Enterprise-level organizacje mają szereg lokalizacji, produktów, usług i zasobów wsparcia, które muszą być zoptymalizowane.

Przy setkach do tysięcy stron internetowych do zoptymalizowania, ten poziom optymalizacji może być niezwykle czasochłonny i kosztowny.

Dlatego tak ważne jest, aby znaleźć równowagę pomiędzy automatyzacją a ręczną optymalizacją witryny.

Ręczne vs. Zautomatyzowane SEO

W zależności od złożoności używanego systemu, ręczne SEO może zająć dużo czasu i zasobów, aby wdrożyć najbardziej podstawowe zmiany na każdej stronie, takie jak tytuł, meta opis i elementy kontenera treści.

Zautomatyzowane optymalizacje natomiast wymagają użycia oprogramowania do wdrożenia pożądanych strategii, co oznacza, że są one szybsze, ale bardziej ograniczone co do tego, co mogą zrobić.

Niektóre ogólne zasady dotyczące tego, co należy zautomatyzować, a co wykonać ręcznie, obejmują:

Ręczne elementy SEO:

  • Główne strony docelowe.
    • Kategoria.
    • Podkategoria.
  • Podstawowe elementy strony docelowej (tj. znaczniki tytułu, meta description, nagłówki i treść).
  • Znaczniki Meta Robots dla głównych stron (np. znaczniki Noindex/Index/Nofollow/Follow).
  • Content Container dla stron produktowych.
  • Struktura URL strony docelowej.
  • Przekierowania 301.

Zautomatyzowane elementy SEO:

  • Elementy stron produktowych.
    • Tagi Title.
    • Meta description.
    • Znaczniki nagłówka.
    • Tekst Alt obrazu i tekst tytułu obrazu.
    • Rozmiar i kompresja obrazu.
  • Tworzenie XML Sitemap.
  • Elementy znaczników kanonicznych.
    • Strony produktowe.
    • Strony nawigacyjne.
    • Tagi bloga / tagi kategorii.
  • Generowanie Breadcrumbs.
  • Linki do produktów powiązanych.
  • Znacznik Schema.
    • Ceny.
    • Poziom zapasów produktu (tj. w magazynie lub na wyczerpaniu).
    • Nazwa produktu.
    • Opis produktu.
    • Ocena produktu i ocena gwiazdkowa.
  • Meta Robots Tags dla stron nawigacyjnych filtra (tj. Noindex/Index/Nofollow/Follow Tags).
  • Przekierowania strony produktu (np. w oparciu o to, czy produkt będzie ponownie dostępny).

Należy rozważyć znalezienie równowagi pomiędzy tymi dwoma procesami, tak aby witryna przedsiębiorstwa miała więcej stron zoptymalizowanych, a strony o wysokiej wartości mogły otrzymać profesjonalną uwagę, która przyniesie lepsze wyniki SEO.

 

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać