W ciągu ostatnich 20 lat zarejestrowałem setki nazw domen dla celów biznesowych.

Poniżej znajduje się 11 wskazówek, które pomogą Ci wybrać najlepszą nazwę domeny do rejestracji.

1. Firmy nie są właścicielami nazw domen

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że rejestrujesz nazwę domeny, a nie kupujesz ją.

Nikt tak naprawdę nie jest właścicielem nazwy domeny w taki sam sposób, w jaki jest właścicielem samochodu lub domu.

Często istnieje fałszywe poczucie własności z domenami.

To jest tylko coś, aby pamiętać, gdy zbliża się do rejestracji nazwy domeny.

Website

2. Czy nazwa domeny powinna pasować do nazwy Twojej firmy?

Nazwa domeny powinna pasować do nazwy Twojej firmy, tylko jeśli ma to dla Ciebie znaczenie.

Domena Google jest własnością firmy o nazwie Alphabet.

Ale Google nie nazywa się Alphabet, to tylko nazwa firmy, która jest właścicielem marki Google.

Podobnie, możesz chcieć oznaczyć swój biznes online czymś bardziej odpowiednim i utrzymać nazwę firmy w tle.

Dla lokalnego biznesu, tak, to ma sens, aby zarejestrować nazwę domeny, która pasuje do cegły i zaprawy biznesu.

Ale dla ściśle online-facing biznesu, możesz być wolny, aby rozważyć ewentualnie lepszą nazwę domeny.

3. Czy powinieneś wybrać nazwę domeny z wpisanymi w nią słowami kluczowymi?

Dobra jakość domen z dokładnym dopasowaniem słów kluczowych w nim, w moim doświadczeniu ze sprzedaży afiliacyjnej, mają tendencję do konwersji w wyższym tempie.

Wyobrażam sobie, że kiedy wyszukiwarka przegląda strony wyników wyszukiwania (SERPs) i widzi nazwę domeny ze słowami kluczowymi w nim, że może ona myśleć, "Aha, ta strona ma to, co chcę!".

Kliknij, kliknij, kliknij.

Słowa kluczowe w nazwie domeny szybko powiedzieć potencjalnego gościa witryny, że jest to Twoja specjalność.

Jeśli chcesz taco, czy czujesz swoje szanse na znalezienie satysfakcji taco są wyższe w "Joe's Tacos" lub w "Laura's Margarita Cantina?".

A jeśli chcesz margaritę, wybierzesz "Joe's Tacos" lub "Laura's Margarita Cantina?".

Słowa kluczowe w domenie wywnioskować, że witryna nie tylko ma to, co chcą, ale faktycznie specjalizuje się w nim.

Słowa kluczowe w nazwie domeny są często rozpatrywane pod kątem potencjalnej wartości rankingowej.

W mojej opinii, to jest przesadzone.

Prawdziwa wartość jest w przyciąganiu odwiedzających, które mają większy zamiar przekształcenia w sprzedaży.

Kiedy konsument wchodzi do Joe's Tacos, szanse są wysokie, że będą one iść do domu z brzuchem pełnym tacos.

4. Trzymaj domenę tak krótko, jak to możliwe

Staram się, aby nazwa domeny nie była dłuższa niż trzy słowa.

Moje preferencje są dla nazw domen składających się z dwóch słów.

Jednak jest to nieuniknione, że słowo takie jak "search" potrzebuje słowa "engine", aby utrzymać go w towarzystwie.

I to jest w porządku.

5. Domeny, które przekazują znaczenie

Czasami ma sens rejestracja domeny, która przekazuje znaczenie.

SearchEngineJournal.com jest świetną domeną, ponieważ słowa "Search Engine" mówią, że jest to strona o wyszukiwarkach. Następnie słowo "Journal" przekazuje, że jest to strona z wiadomościami.

Kiedyś był trend, aby dodać sufiks "zegarek" na końcu nazwy domeny, ze słowami kluczowymi w prefiksie nazwy domeny, jak WidgetWatch.

Nigdy nie lubiłem tego, bo jeśli myślisz o tym, że słowo "zegarek", jest przeciwny w tym kontekście i moim zdaniem, niepotrzebnie tak.

Więc odwiedzający niezaznajomiony z "-watch" strony może założyć, że WidgetWatch była strona, która utrzymuje zakładki na Widgets w celu zgłoszenia najnowszej negatywnej rzeczy widget zrobił.

Wybierając sensowną nazwę domeny, warto pomyśleć o cechach, z którymi chcesz, aby Twoja strona była kojarzona.

Więc po prostu zapisz słowa tych uczuć lub cech, które chcesz, aby odwiedzający czuć.

  • Przyjazny.
  • Najtańszy.
  • Szybko.
  • Zippy.
  • Najlepszy.
  • Eksperci.
  • Kujony.
  • Przyjaciele.
  • Rodzina.
  • Godni zaufania.
  • Uzdrowienie.

Możesz też chcieć, aby odwiedzający kojarzyli Twoją stronę z miejscem

  • Biuro.
  • Salonem wystawowym.
  • Sklepem.
  • Pałacem.
  • Oazą.
  • Online.
  • Zoo.
  • Hangout.
  • Strefa.
  • Cafe.

Teraz przejrzyj synonimy dla jakości, którą chcesz, aby odwiedzający stronę kojarzył z Twoją witryną i baw się słowami, aby znaleźć odpowiednie dopasowanie.

6. Nie używaj myślników w nazwach domen

Czy to w porządku używać myślników w nazwie domeny dzisiaj?

Absolutnie nie.

Unikaj używania myślników w nazwie domeny.

Słowa kluczowe w domenach nie są tak ważne dla rankingu, aby uciec się do cramming słów kluczowych w nazwie domeny z myślnikami.

To sprawia, że strona wygląda szkicowo i spamersko.

Ponadto, nie ma żadnych korzyści rankingowych z używania słów kluczowych w nazwie domeny.

7. Rozważ rejestrację wariantów nazwy domeny

Ludzie mieszają słowa na wszystkie rodzaje szalonych sposobów.

Pamiętam miejsce teatralne, który miał sekcję Cabaret Seating i powiedziano mi, że połowa ludzi dzwoniących po bilety były prosząc o "Cabernet Seating".

Tak więc, może to być sporne, ale w oparciu o moje doświadczenie, uważam, że ważne jest, aby zarejestrować rozsądne warianty nazwy domeny.

Jeśli Twoja nazwa domeny to "WidgetExpert", to może warto rozważyć rejestrację "WidgetExperts", ponieważ ludzie mają tendencję do dodawania "s" na końcu pojedynczej nazwy domeny.

Ludzie mogą zapamiętać nazwę domeny źle na wiele różnych sposobów, więc spróbuj to przewidzieć i zarejestruj warianty nazwy domeny, a następnie przekieruj ich do właściwej domeny.

Singular i plural variants są powszechne błędy, ale także rzeczywiste błędy ortograficzne może być coś do myślenia.

Przekieruj wszystkie z nich do rzeczywistej domeny i może nawet odebrać kilka linków z witryn, które połączone przy użyciu niewłaściwej wersji.

Jedną z ostatnich korzyści jest to, że jest to również proaktywny środek obronny, który będzie blokować przyszłych konkurentów z rejestracji wariantu nazwy domeny.

8. Defensywna rejestracja domen

Defensywna rejestracja domen to rejestracja domen, które konkurent może zarejestrować w przyszłości.

Jest to prawdopodobnie rozsądne, aby zarejestrować pojedyncze i mnogie wersje nazwy domeny, a także wersje .net, .org, .biz, .info i .us, jak również.

Jeśli odwiedzający Twoją witrynę są międzynarodowi i/lub w języku angielskim, to może być przydatne do rejestracji wersji .ca, .co.uk nazwy domeny, jak również.

Można zdecydować się na nierejestrowanie tych domen.

Ale w przypadku konkurenta rejestrującego jeden z tych wariantów, wydawca będzie musiał przejść przez ból głowy wynajmowania prawnika, aby wysłać do kogoś (być może w kraju rozwijającym się) wniosek o zaprzestanie i zaniechanie z nadzieją, że konkurent będzie bał się na tyle, aby go zwrócić.

Powodzenia z tym.

Nie lubię bólu głowy.

Rejestracja tych dodatkowych wersji jest nie tylko obronna, ale te dodatkowe domeny mogą się przydać do innych celów później.

Na przykład, w pewnym momencie tymczasowo przekierowałem stronę na wersję .net, podczas gdy .com była w naprawie.

9. Co jeśli domena Dot Com jest już zarejestrowana?

Dot com jest podstawową wersją w Stanach Zjednoczonych.

Jeśli ktoś inny ma już stronę na .com i tylko .net lub .org są dostępne, chyba że jest to domena ze słowami kluczowymi, to może nie warto poświęcać czasu na rozwój strony, którą ktoś inny posiada w wersji dot com.

Jeśli ktoś po prostu wisi na domenie i nie robi nic z nim, to jest możliwe, że OK.

Ale odwiedzający stronę naprawdę lubią widzieć tę kropkę com w adresie URL.

10. Domena najwyższego poziomu z kodem kraju (ccTLD)

Krajowe domeny najwyższego poziomu (ccTLD) są domenami, które są specyficzne dla danego kraju.

Domeny w rejestrze .ca i .uk są ccTLD.

Odwiedzający stronę mają tendencję do preferowania ccTLD, które są specyficzne dla ich kraju.

Więc jeśli Twoi klienci są w Australii, może mieć sens użycie wersji domeny .au.

Tradycyjnie, domeny ccTLD mają tendencję do konwersji wyższego wskaźnika w swoich krajach.

11. Czy Domena była wcześniej zarejestrowana?

Niektóre domeny były wcześniej zarejestrowane.

To może, ale nie musi być problemem.

Od dawnych czasów SEO i aż do chwili obecnej, istnieje problem z karami, które trzymają się nazwy domeny.

Co się dzieje, że kiedyś w przeszłości, spamer użył domeny, spalił ją (ukarany przez Google i niezdolny do rankingu) powodując spamer niech spadnie (niech rejestracja domeny wygasa) tak, że domena staje się dostępna ponownie.

Co czasami zdarza się, że kiedy następny biznes rejestruje tę domenę, okazuje się, że nie jest możliwe, aby uszeregować ją dla niczego sensownego.

Strona może pop do dolnej części pierwszej dziesiątki raz w miesiącu na kilka dni, ale potem spada z powrotem do drugiej, trzeciej strony wyników wyszukiwania lub gorzej, nigdzie.

Przed rejestracją domeny, to mądry odwiedzić Archive.org, gdzie wpisanie nazwy domeny pokaże, czy domena została kiedykolwiek zarejestrowana.

Jeśli domena została zarejestrowana, Archive.org (znany również jako The Wayback Machine lub Internet Archive) pokaże interaktywną oś czasu, którą można kliknąć, aby zobaczyć poprzednie wersje stron internetowych związanych z tą domeną.

Jak rozumiem, Google nie udostępnia sposobu na usunięcie kary za domenę, która została ukarana wiele lat wcześniej.

Google Search Console nie zgłosi, że istnieje ręczne działanie.

Nie ma więc sposobu na złożenie wniosku o ponowne rozpatrzenie kary, której Google Search Console nie potwierdza.

Pierwszy raz słyszałem o tym się dzieje było do początkującego profesjonalisty SEO około 2005 roku, który nie mógł dowiedzieć się, dlaczego jego strona SEO nie rankingu.

Więc ludzie nad na WebmasterWorld zorientowali się, że to dla niego i jeden z członków forum skontaktował się z Google 'szef webspam, Matt Cutts, w imieniu SEO newbie.

Cutts potwierdził, że była to kara z poprzedniej rejestracji.

Nieznany profesjonalista SEO, strona była używana do spamowania w imieniu stron partnerskich dla dorosłych.

Cutts powiedział więc, że zajmie się tym, a kara została następnie zniesiona.

Ostatnio w 2019 roku osoba wyskoczyła na jednym z Google's Webmaster Hangout Videos z objawami osobliwie podobnymi.

Strona rzeczywiście była używana w sposób spamerski lata wcześniej.

Wydawca przekazał adres URL bezpośrednio do Johna Muellera z Google.

Obserwowałem domenę, aby zobaczyć, czy był w stanie uszeregować dla własnej nazwy domeny i około półtora miesiąca upłynęło, zanim w końcu to zrobił.

Oprócz Cutts sposób w odległej przeszłości potwierdzając, że kara legacy miał wpływ na zdolność witryny do rankingu, nie było oficjalnego komentarza od Google o tym, co powoduje, że.

Wybór najlepszej nazwy domeny

Istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze nazwy domeny.

Na ogół nie jest to prosta rzecz.

Powyższe porady pomogą Ci zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu.

Powodzenia!

 

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać