Optymalizacja witryny pod kątem ruchu, przychodów i konwersji jest jedną z najważniejszych części SEO.

W 2021 roku, sukces oznacza wyjście poza posiadanie schludnego i błyszczącego projektu, który czasami może być przeszkodą w tym, jak wyszukiwarki widzą i indeksują Twoją stronę.

Konwencjonalne płaskie struktury stron są zawsze popularne.

Ale w zeszłym roku John Muller z Google, w Webmaster Hangout, podpowiedział, że hierarchiczna architektura strony może zapewnić Google lepsze wskaźniki na temat:

  • Co oznaczają poszczególne strony w Twojej witrynie.
  • Jak każda strona jest powiązana i połączona.

Przy różnicach w projektowaniu i zasadach struktury witryny, opinie projektanta i profesjonalisty SEO mogą się znacznie różnić.

Osiągnięcie równowagi pomiędzy wizualnie estetyczną stroną dla klientów a strukturą zaprojektowaną pod kątem widoczności dla wyszukiwarek powinno być ostatecznym celem.

A posiadanie zorganizowanej struktury strony jest niezwykle istotne dla SEO.

Bez stworzenia czegoś, co ma logiczny sens, Twoje inne wysiłki SEO, treści, a nawet projektowania mogą pójść na marne.

Dobra struktura strony powinna mieć znaczący wpływ na ruch SEO i konwersję.

Powinna również pomóc całej organizacji lepiej angażować użytkowników i tworzyć doświadczenia zgodne z celami biznesowymi, strukturą produktów i usług.

W tym artykule dzielę się kilkoma kluczowymi punktami do rozważenia, jak struktura strony wpływa na SEO.

1. Przeszukiwalność strony

Szperalnośćstrony jest jednym z najważniejszych czynników, jeśli chodzi o strukturę witryny.

Crawlability odnosi się do zdolności wyszukiwarki do przeszukiwania całej zawartości tekstowej witryny, aby dowiedzieć się, co Twoja strona jest o.

Częścią tego procesu jest poruszanie się po podstronach i poszczególnych tematach, aby zrozumieć witrynę jako całość.

Strona internetowa musi przenieść odwiedzającego gdzieś indziej w obrębie witryny, z jednej strony na drugą, aby można ją było uznać za możliwą do indeksowania.

Roboty wyszukiwarek są odpowiedzialne za przeszukiwanie stron internetowych.

Ważną cechą dobrej indeksowalności strony jest to, że nie ma martwych punktów podczas indeksowania strony.

 

Pomagają w tym okruszki chleba, schematy i formaty danych strukturalnych.

Upewnij się, że znasz i śledzisz swój budżet na indeksowanie w Google.

2. Struktura adresów URL

Jednym z istotnych czynników związanych z tym, jak struktura strony wpływa na SEO jest struktura adresów URL.

Adresy URL są również budulcem skutecznej hierarchii witryny, przekazując kapitał przez domenę i kierując użytkowników do ich pożądanych miejsc.

Najlepsze struktury adresów URL powinny być łatwe do odczytania przez użytkownika i wyszukiwarkę oraz zawierać zapytania docelowe, więc są bogate w treść.

Skuteczne struktury powielają logikę w całej witrynie, a złożenie sitemap XML do wyszukiwarek ze wszystkimi najważniejszymi adresami URL, na które chcesz pozycjonować, również pomaga.

Staraj się, aby adresy URL były proste i nie komplikuj ich zbyt wieloma parametrami.

3. HTTP, HTTPs, HTTP2

HTTPS zapewnia bezpieczeństwo witryny, a ponieważ Google nadal czyni go częścią doświadczenia użytkownika, posiadanie bezpiecznej witryny może również pomóc w zwiększeniu rankingu.

To dlatego ponad 50% stron internetowych na całym świecie korzysta już z HTTPS.

Przejście na HTTPS ma wiele korzyści oprócz lepszych rankingów.

  • Lepsze doświadczenie użytkownika.
  • Ochrona informacji użytkowników.
  • Wdrożenie AMP - możliwe tylko z HTTPS.
  • Skuteczność kampanii PPC.
  • Lepsze dane w Google Analytics.

Od listopada 2020 roku Google zacznie crawlować niektóre strony po HTTP/2.

4. Linkowanie wewnętrzne

Podstawy prawidłowej nawigacji nakazują użytkownikom bezproblemowe przechodzenie z jednej strony na drugą.

Jeśli Twoja witryna jest duża i ma wiele stron, wyzwaniem jest sprawienie, aby te strony były dostępne za pomocą kilku kliknięć, przy użyciu samej nawigacji.

Eksperci od użyteczności sugerują, że znalezienie danej strony powinno wymagać tylko trzech kliknięć, ale traktuj tę radę jako wskazówkę, a nie regułę.

Linkowanie wewnętrzne pomaga użytkownikom i wyszukiwarkom odkryć stronę, i podobnie jak budowa domu z wiadomości pomaga zapewnić przepływ między treścią i stronami.

Strony, które nie są podlinkowane są trudniejsze do indeksowania przez wyszukiwarki.

 

Kategoryzuj i organizuj linki w sposób, który nie będzie burzył struktury Twojej strony.

Linkowanie wewnętrzne polega na użyciu słów kluczowych w treści i powiązaniu ich z inną istotną treścią na Twojej stronie.

Zalety świadomego używania linków wewnętrznych dla SEO są liczne:

  • Linkowanie wewnętrzne pozwala wyszukiwarkom znaleźć inne strony poprzez anchory bogate w słowa kluczowe.
  • Linki wewnętrzne zmniejszają głębokość strony.
  • Linkowanie wewnętrzne daje użytkownikom łatwiejszy dostęp do innych treści, co przekłada się na lepsze doświadczenia użytkownika.
  • Wyszukiwarki przywiązują większą wagę do linków wewnętrznych, jeśli chodzi o ranking na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Często ludzie będą linkować do starych treści za pomocą linków wewnętrznych.

Jednakże, większość ludzi rzadko robi coś odwrotnego - wraca do starych treści, aby połączyć się z nowszymi.

Zamknij pętlę, upewniając się, że oba elementy są połączone za pomocą linków wewnętrznych.

5. Kluczowa treść i słowa kluczowe

Badanie treści i słów kluczowych to podstawowe elementy SEO i powinny być istotną częścią tego, jak budować i strukturyzować swoją stronę od samego początku.

Upewnienie się, że jest to zrobione zapewnia zrozumienie grupy docelowej, zachowań wyszukiwania i konkurencyjnych tematów są wbudowane w strukturę i układ witryny.

Najlepsze strony internetowe zapewniają, że dostarczyli wspaniały użytkownik i wielki przyjazny dla wyszukiwarek doświadczenie poprzez zapewnienie ich strony internetowej najbardziej kluczową treść jest w centrum struktury i jest najwyższej jakości.

6. Duplikaty treści

Duplikaty treści są szkodliwe dla SEO, ponieważ Google interpretuje je jako spam.

Skupienie się na wysokiej jakości i unikalnych treściach w SERP-ach jasno określa, w jaki sposób Twoja strona musi być skonstruowana dla idealnego SEO.

Search Console Google jest użytecznym narzędziem do wyszukiwania i eliminowania duplikatów treści na Twojej stronie.

Może być możliwe ponowne zamieszczenie zduplikowanej treści na LinkedIn lub Medium, ale rób to z rozwagą.

Jako bardziej ogólna zasada, nie umieszczaj zduplikowanych treści na swojej stronie internetowej ani na niczyjej innej.

7. Nawigacja i User Experience

Standardy użyteczności, którym podlegają dzisiejsze strony internetowe, są znacznie bardziej rygorystyczne niż w początkach Internetu.

Jeśli odwiedzający natknie się na źle zbudowanej stronie internetowej, będą unikać interakcji z nim dalej.

Dodatkowo, nikt nie chce tracić czasu na stronie, na której nie jest pewien, co ma dalej robić.

Jeśli odwiedzający nie może się zorientować, jak znaleźć informacje, których szuka, będzie ich szukał na stronie konkurencji.

A złe doświadczenia użytkowników szkodzą SEO.

Sposób, w jaki użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną, jest interpretowany przez Google na potrzeby przyszłych wyników wyszukiwania.

Współczynnik kliknięć, czas spędzony na stronie i współczynnik odrzuceń są czynnikami sygnalizującymi dla algorytmu Google.

Statystyki wskazujące na pozytywne doświadczenia zatwierdzają wyniki wyszukiwania dla Google.

Statystyki pokazujące negatywne doświadczenia informują Google, że strona może nie być najbardziej odpowiednia lub użyteczna dla danego zapytania, a Google odpowiednio dostosuje wyniki wyszukiwania.

Podstawy zapewnienia dobrego doświadczenia użytkownika obejmują:

  • Dostosowanie kliknięć do oczekiwań.
  • Łatwe znajdowanie pożądanych informacji.
  • Zapewnienie, że nawigacja ma sens do punktu intuicyjności.

Przeprowadź kilka testów z bezstronnymi odwiedzającymi, aby określić, jak użyteczna jest Twoja strona i upewnij się, że wiesz, jak prawdziwi użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją stroną.

8. Core Web Vitals i User Experience

Core Web Vit als są częścią Google'a aktualizacji doświadczenia strony, a podczas optymalizacji obrazów, w szczególności, mogą mieć wpływ na ranking.

Przesunięcie nacisku na CLS (Cumulative Layout Shift) i pomiar skoków obciążenia treści i treści wizualnych jest czymś, nad czym powinni pracować twórcy stron, projektanci i specjaliści SEO - razem.

Core Web Vitals może stać się jednym z czynników rankingowych w 2021 roku, a w tej chwili mniej niż 15% stron spełnia standardy benchmarku.

Google dał właścicielom stron internetowych i profesjonalistom SEO głowy do góry, aby przygotować się do tej aktualizacji, więc teraz jest doskonały czas, aby podjąć działania z wyprzedzeniem.

9. Mobile

Mobile

Często kojarzona z designem, dbałość o to, aby Twoja strona była dostosowana do przeglądarek mobilnych, pochodzących z różnych urządzeń, jest obecnie istotną częścią procesu tworzenia strony.

Ilość pracy z tym związanej może zależeć od zasobów programistycznych, doświadczenia IT oraz modelu biznesowego - szczególnie jeśli Twoja strona jest związana z handlem elektronicznym.

 

Na blogu Google Search Central, Google sugeruje, że wejście na stronę mobilną będzie prawdopodobnie kosztować czas i pieniądze, jeśli nie wzięto tego pod uwagę podczas budowania witryny.

Dotyczy to zwłaszcza stron zbudowanych w technologii flash lub wykorzystujących stare platformy ecommerce.

10. Szybkość i wydajność

Jeśli budowa i struktura Twojej strony nie sprzyjają szybkiej interakcji z użytkownikiem, to Twoje wyniki SEO i bottom-line będą spadać.

Wolne tempo strony, nieresponsywne strony i wszystko, co "zabiera czas" użytkownikowi, niszczy całą ciężką pracę wykonaną przez programistów, twórców treści i specjalistów SEO.

Jednosekundowe opóźnienie w czasie ładowania strony może oznaczać mniejszą liczbę odsłon i ruchu na stronie oraz znaczny spadek konwersji, a wszystko to przy niezadowolonym użytkowniku.

Upewnij się, że współpracujesz ze swoimi projektantami i działami IT, aby wybrać odpowiedni projekt mobilny i strukturę strony - na przykład responsywny web design - oraz zidentyfikować wszystkie za i przeciw, aby uniknąć wysokich kosztów i kosztownych błędów.

Wnioski

Aby uzyskać najlepsze wyniki SEO, upewnij się, że Twoja strona ma strukturę najbardziej odpowiednią i hierarchiczną dla użytkowników i Twojego biznesu.

Upewnij się, że jest ona zaprojektowana z myślą o czytelności dla wyszukiwarek.

Współpracuj z projektantami stron internetowych w momencie ich tworzenia, a nie później.

Nawet na początkowych etapach tworzenia witryny, istotne jest, aby planować treści, które pojawią się w przyszłości.

Nietrudno zauważyć, jak struktura witryny wpływa na SEO.

Upewnij się, że dostosujesz architekturę i wygląd swojej witryny, aby Twoje wysiłki SEO zaczęły się dobrze i skończyły się dobrze!

Po więcej podobnych treści zapraszamy na chmiuro.pl.

Warto przeczytać